یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک سوپرمارکت آنلاین انگلیسی رباتی برای انبار ساخته که به تکنسین‌های انبار کمک می‌کند و حتی قابلیت پیش‌بینی مواد و تجهیزات مورد نیاز برای انجام فعالیت‌ها را دارد.

این ربات به تکنسین‌های انبار کمک می‌کند

به گزارش مهر، سوپرمارکت انگلیسی آنلاین Ocado در حوزه اتوماسیون، نوآوری‌های جالبی انجام داده است. این شرکت با کمک ربات فعالیت‌های گزینش و بسته‌بندی کالاها در انبارهایش را انجام می‌دهد. سوپرمارکت انگلیسی اکنون مشغول اجرای پروژه Second Hands است. هدف این پروژه که با حمایت مالی اتحادیه اروپا انجام شده، تولید رباتی است که در حقیقت دو دست اضافی برای انجام فعالیت‌های نگه‌داری و تعمیر به تکنسین‌های انبار می‌دهد.

در همین راستا از یک نمونه ربات به نام ARMAR-۶ رونمایی کرده است.

این ربات به سادگی پشتیبانی فیزیکی برای فعالیت‌های مختلف فراهم و همزمان به تکنسین‌های انسانی کمک می‌کند. به عنوان مثال می‌تواند تجهیزات و مواد را در زمان و مکان مورد نیاز فراهم می‌کند و هنگامی که کار نیازمند دقت باشد، می‌توان از آن استفاده کرد. جالب آن که این ربات حتی پیش‌بینی می‌کند برای انجام یک کار به چه مواد و تجهیزاتی نیاز است.

آلکسارندرو وویکا از شرکت Ocado در این باره می‌گوید: انبارهای ما در حقیقت یک نمونه هنری از سیستم‌های رباتیک و اتوماسیون هستند. تکنسین‌ها و مهندسان عملیاتی ما وظیفه دارند در ۳۶۵ روز سال آن‌ها را آماده فعالیت حفظ کنند.

هدف نهایی ما آن است که ربات در نهایت با کمک یادگیری ماشینی و چشم رایانه‌ای بتواند محیط اطراف را رصد و کارهایی را شناسایی کند که باید در آنها کمک کند.

کد خبر 395385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha