همشهری آنلاین: دبیر کل چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی از برگزاری این همایش، روز ۲۵ دی ماه جاری در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما خبر داد.

 محمد حسین سپهر

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار محمد حسین سپهر در نشست خبری برگزاری این همایش یکروزه گفت: این همایش با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر موضوع مدیریت جهادی و از سوی انجمن مدیریت جهادی کشور و با شعار «مدیریت جهادی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشرفت کشور» برگزار می ‌شود.

وی ادامه داد: پیشتر و در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1393 پیرامون بکارگیری مدیریت جهادی در اداره امور کشور، سه دوره همایش ملی مدیریت جهادی با حضور جمع کثیری از مدیران منتخب و با اجرای مراسم تقدیر از مدیران برگزیده جهادی کشور در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شده بود که همایش یادشده چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی است.

دبیر کل چهارمین همایش مدیریت جهادی افزود: انجمن مدیریت جهادی کشور ، طی سال 96 به عنوان تشکلی ملی با هدف کمک به پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در شاخص های مدیریت جهادی، توسعه فرهنگ جهادی در بین مدیران کشور و همگرایی و هم افزایی سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی در جهت تحقق راهبردهای جهاد اقتصادی، جهاد علمی و فرهنگی، چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی را برگزار می کند.

سردار سپهر اضافه کرد: قرار است در این همایش از شماری از خانواده های معزز شهدا و مدیران برگزیده جهادی کشور در سال 96 در حوزه های مختلف که از سوی شورای سیاست گذاری همایش تعیین شده اند، تقدیر به عمل می آید.

وی در ادامه اظهار کرد: تقویت و ترویج فرهنگ مدیریت جهادی، شناسایی ظرفیت های بالقوه در حوزه های گوناگون صنعتی کشور و تلاش برای تبدیل آنها به بالفعل، شناسایی نقاط ضعف و قوت قوای مهندسی کشور در انجام پروژه های کلان ملی، هم اندیشی و همگرایی قوای مهندسی کشور، هم افزایی قوای مهندسی کشور در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و مدیریت توان علمی و صنعتی کشور جهت انجام پروژه های کلان ملی از اهداف برگزاری این همایش است.

دبیر کل چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی با اشاره به محورهای برگزاری این همایش نیز گفت: نقش مدیریت جهادی در انجام پروژه های کلان ملی، تبیین راهبردها و مولفه های مدیر و مدیریت جهادی در سازمان ها، نقش مدیریت جهادی در توسعه اقتصادی در شرایط پس از تحریم، لزوم ایجاد همبستگی قوای مهندسی کشور در جهت پیشبرد اهداف ملی، راهکارهای بهره گیری هوشمندانه و خلاقانه از شرکت های بزرگ خارجی در شرایط پس از تحریم و شناسایی و بررسی راهکارهای خروج از اقتصاد تک محصولی از محورهای برگزاری این همایش است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار دفاعی ایرنا مبنی بر اینکه در زمان حاضر مشکلات و موانع موجود در مسیر مدیریت جهادی و کارهای جهادی در کشور چیست؟ گفت: نخستین مشکل ما متاسفانه عدم درک لازم از ابعاد، ماهیت و ضرورت های مدیریت جهادی به ویژه در دهه چهارم انقلاب اسلامی است.

سردار سپهر ، افزود: بعضی ها فکر می کنند که مدیریت جهادی یک توصیه است، این در حالی است که مدیریت جهادی ، یک راهبرد اساسی برای عبور از موانع، بن بست ها و گره ها در بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.
وی تاکید کرد: مردم و مسئولان ما باید باور کنند که کلید حل مشکلات ما عمل جهادی است که در طول چهار دهه انقلاب به آن رسیدیم.
دبیر کل چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی تصریح کرد: مشکل دوم در این حوزه وجود رویکرد متعارض و بی اعتقادی به مدیریت جهادی از سوی کسانی است که تمایلات فکری غرب گرایی، روشنفکری و غیر دینی دارند مبنی بر اینکه اصلا مدیریت جهادی کجای ساختار نظام مدیریت کشور است و ما برای موفقیت لازم باید مدیریت سبک غربی را انتخاب کنیم.

سردار سپهر با بیان اینکه مشکل سوم ما در این حوزه عملکرد برخی از مدیران ارزشی در چهار دهه گذشته از انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: امروز اگر بحث مدیریت ارزشی و اسلامی و انقلابی و جهادی مطرح می شود ، مردم ،عملکرد بد برخی از مدیران جهادی را در ذهن خود تجسم و تصور می کنند و می گویند شاید دوباره بیایم و گرفتار چنین افرادی بشویم.
سردار سپهر اضافه کرد: بی ‌توجهی و غفلت مسئولان به دغدغه‌ های رهبر انقلاب و متاسفانه بی ‌توجهی هدفمند و ساختارمند سازمان های ما برای پیگیری منویات رهبری در خصوص مدیریت جهادی انجام نشده یکی از مشکلات این حوزه به شمار می آید.

وی به مشکل دیگر در مدیریت جهادی اشاره کرد و افزودو: بی توجهی رسانه‌ ها و مراکز علمی و پژوهشی و صاحبان قلم، شخصیت های علمی، فرهنگی و سیاسی به تفکر جهادی و مدیریت انقلابی از دیگر مشکلات و موانع تحقق این سبک از مدیریت است که با برطرف شدن آنها قادرخواهیم بود بسیاری از مشکلات کشور را حل کنیم.

وی با اشاره به ضرورت پیاده‌ سازی مدیریت جهادی در کشور گفت: وجود دشمنان متخاصم استکباری، وجود موانع متعدد در کشور، جنگ نرم و رسانه‌ای دشمنان علیه کشور و حضور کشور ما در شرایط ساخت دولت اسلامی از جمله ضرورت‌های پیاده‌سازی سبک مدیریت جهادی در کشور است.

سردار سپهر تصریح کرد: ما حاضریم نشست بگذاریم و اثبات کنیم که همین اعتراضات اقتصادی اخیر در کشور که ریشه در مشکلات معیشتی مردم داشت، به خاطر نبود جوهره مدیریت جهادی در برخی مسئولان کشور بود.

وی یادآور شد: رسیدن جمهوری اسلامی به رتبه 16 توسعه در دنیا، مدیریت بحران‌های منطقه‌ای در عراق و سوریه که با انتقال فرهنگ مدیریت جهادی در کنار حمایت‌های مستشاری صورت گرفت و امنیت امروز کشور مرهون مدیریت جهادی است. همچنین شاهد آن هستیم که رئیس جمهور دیوانه آمریکا دوباره قدرت و صنایع دفاعی و موشکی و پهپادی ما را هدف قرار داده است که پیشرفت ما در این صنایع نیز جلوه دیگری از پیاده‌سازی مدیریت جهادی است.

دبیرکل چهارهمین همایش ملی مدیریت جهادی در ادامه اعلام کرد: امروز در کشور زمینه لازم برای تولید 300 میلیون غذا و رفع بیش از 80 درصد نیازمندی‌های صنعتی کشور وجود دارد که با مدیریت جهادی محقق می‌شود ما شاهد بودیم که با ساخت فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، کشور بی‌نیاز از واردات بنزین شد و با تکمیل فاز دوم این پالایشگاه ما صادرکننده بنزین به دنیا خواهیم بود که در این راه اخلاص، توکل به خدا، ایثار، بن‌بست شکنی و خطرپذیری، سخت ‌کوشی و استکبارستیزی از شاخصه‌ های مدیریت جهادی است.

کد خبر 395347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha