همشهری آنلاین: دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به حادثه خیز بودن کشور گفت: برخی از ردیف‌های بودجه هلال احمر صفر شده است اما ما نیازمند فناوری‌های جدید و به روز در اجرای سلسله عملیات امدادرسانی به افراد حادثه دیده و متاثر از انواع حوادث هستیم.

هلال احمر

محمود محمدی نسب در گفت‌و‌گو با اجتماعی ایرنا، برلزوم به روز رسانی تجهیزات هلال احمر در مواجهه با انواع حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت تاکید کرد و افزود:داشتن فناوری‌های جدید و به روز، کمک شایان توجهی به امدادرسانی در حوادث یاد شده خواهد داشت.

وی در خصوص رقم بودجه پیشنهادی دولت برای هلال احمر نیز افزود: برخی از ردیف‌های بودجه هلال احمر در این دوره صفر شده است.

وی با اشاره به مشکلات کمبود بودجه هلال احمر در سال‌های گذشته نیز توضیح داد و گفت: امیدواریم دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به حادثه خیز بودن کشور و همچنین خالی شدن اقلام امدادی در انبارهای هلال احمر به دلیل زلزله‌های اخیر، توجه ویژه به اختصاص بودجه مناسب برای هلال احمر داشته باشند.

محمدی نسب اضافه کرد: با توجه به کمبودهای بودجه که درگیر آن بودیم حدود هفت و هشت سال است از خرید خودورهای امدادی محروم بوده‌ایم که امیدواریم امسال این کاستی‌ها با اختصاص بودجه مناسب به جمعیت هلال احمر رفع شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره اهمیت آموزش‌های امدادی به مردم در مواجهه با انواع حوادث نیز گفت: کشورهای توسعه یافته با برنامه ریزی اقتضایی به موضوع آموزش مردم می‌پردازند که این کار نشان از اهمیت ویژه آموزش در جوامع آماده برای رویارویی با حوادث دارد.

وی با بیان اینکه در بحث امداد و نجات، آموزش جایگاه ویژه خود را دارد، اظهار کرد: با آموزش‌های همگانی و عمومی، مردم می‌توانند در زمان وقوع حادثه و حتی در هنگام بحران‌های بعد از وقوع حادثه خسارات‌ها را کاهش دهند.

کد خبر 395339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha