همشهری‌آنلاین: براساس گزارش‌های موجود، وزارت دفاع آمریکا قرار است ۱۰۰۰ نظامی و مربی جدید را به عنوان بخشی از برنامه دولت واشنگتن در افزایش نیروهایش در افغانستان همراه با تعدادی پهپاد به این کشور بفرستد.

 اعضای تیپ کمکی ارتش آمریکا از منطقه "فورت بنینگ" در جورجیا قرار است ماه بعد در قالب نیروهای مشاور به افغانستان بروند و به نیروهای امنیت ملی این کشور کمک کنند. استقرار آنها، تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان را به ۱۴ هزار تن می‌رساند.

مقام‌های ارتش آمریکا به وال استریت ژورنال گفته‌اند که پنتاگون امیدوار است در فصل بهار که زمان آغاز عملیات شبه‌نظامیان است، حضور نیروهای آمریکایی را در این کشور جنگ‌زده افزایش دهد.

ارتش آمریکا علاوه بر اعزام نیرو برای آموزش و همکاری با ارتش افغانستان برای مقابله با داعشی‌هایی که از سوریه و عراق گریخته‌اند و اکنون به دنبال قدرت گرفتن در افغانستان هستند، می‌خواهد هلیکوپتر، خودروهای زرهی و سایر تجهیزات نظامی به این کشور ارسال کند.

به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، همچنین یگان بزرگی از پهپادهای مسلح و غیرمسلح نیز به افغانستان اعزام می‌شود و به مشاوران نظامی آمریکایی امکان نظارت، جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی را می‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اوت ۲۰۱۷ اعلام کرد که ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ نیروی نظامی را به افغانستان می‌فرستد و تلاش دارد تا در جنگ علیه شبه‌نظامیانی که ۱۵ سال است آمريكا با آن درگیر است، به پیروزی قاطعی دست‌ پيدا كند.

کاخ سفید در بخشی از این استراتژی، برخی از تصمیم‌گیری‌ها درباره افغانستان را بر عهده ژنرال‌های نظامی خود گذاشته است. به طوری که ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان ماه گذشته میلادی به خبرنگاران گفت به دنبال حضور بیشتر نیروهای آمریکایی در افغانستان در ماه‌های آتی است اما به جزئیات آن اشاره نکرد.

در دسامبر ۲۰۱۷، کاخ سفید تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان را در گزارش نیم سالانه خود حذف کرد.

کد خبر 395280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha