همشهری آنلاین: روابط‌عمومی به عنوان هشتمین شغل استرس زا در فهرست سالانه کریر کست (CareerCast) از مشاغل استرس‌زا در سال ۲۰۱۸ قرار گرفت.

سترس

به گزارش شارا، برای دومین سال متوالی، کارگزاران روابط عمومی رتبه شماره 8 در این فهرست است که نسبت به سال 2016 دو رتبه نزول داشته است. در این گزارش آمده است: مدیران روابط عمومی، کارشناسان ارشد کنترل خسارت هستند، در نتیجه لازم است که زیر فشار قادر به فکر کردن و عمل سریع باشند.

کریرکست، که یک شبکه‌آنلاین مشاغل در آمریکا (وب سایت کار ایالات متحده به آدرس CareerCast.com) می‌باشد، مشاغل استرس‌زا را بر اساس 11 عامل رتبه‌بندی می‌کند از جمله مسافرت، رشد بالقوه، کار کردن در انظار عمومی، ضرب العجل‌ها، خطرات، زندگی خود را در معرض خطر قرار دادن، ملاقات با مردم و غیره.

در فهرست امسال، پرسنل وظیفه نظامی، آتش نشان، خلبان خطوط هوایی و افسر پلیس در فهرست چهار مورد از استرس‌زا ترین مشاغل در سال 2018 قرار دارد که بطور عادی هر روزه در معرض ریسک مرگ یا جراحت، مشکلات فیزیکی و سایر خطرات قرار می‌گیرند.

مسئول هماهنگی رویدادها (هماهنگ کننده رویداد)، خبرنگار، گوینده (رادیو، تلویزیون)، کارگزار روابط عمومی، مدیر ارشد اجرایی شرکت و راننده تاکسی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همان‌طور که می‌دانیم متخصصان روابط عمومی مسئول تولید و حفظ یک تصویر مثبت در میان عموم مردم برای شرکت‌ها، نهادهای‌غیر دولتی و آژانس‌های دولتی هستند. آنها عموما مسئول ارائه سخنرانی‌ها و آماده‌سازی آنها هستند، اغلب در روبروی توده‌های مخاطبان خود قرار دارند. این حوزه بسیار رقابتی است، که اغلب شامل مسائلی کاملا قابل مشاهده، فرصت‌های محدود، استرس‌های طولانی در درجه بالا برای متخصصان این حرفه می‌شود. برخی مدیران اجرایی روابط عمومی نیازمند تعامل با اعضای بالقوه متخاصم شان در رسانه ها هستند و به ویژه بعد از یک فاجعه این مساله بسیار حساس می شود.

کد خبر 395259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha