همشهری آنلاین: انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) فهرست نامزدهای هفتادمین دوره جایزه دستاورد چشمگیر کارگردانی فیلم بلند سینمایی را اعلام کرد که در میان آنها نام‌هایی آشنا چون گی‌یرمو دل‌تورو و کریستوفر نولان به چشم می‌خورد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، گی‌یرمو دل‌تورو برای «شکل آب»، گرتا گرویگ برای «لیدی برد»، مارتین مک‌دونا برای «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری»، کریستوفر نولان برای «دانکرک» و جردن پیلی برای «برو بیرون» نامزدهاي بخش فيلم بلند اين دوره DGA هستند كه برندگان این دوره آن روز سوم فوریه در مراسمی در هتل بورلی هیلتن لس‌آنجلس معرفی می‌شوند. چهار كارگردان نخستين بار نامزد دريافت اين جايزه مهم شده‌اند.

نولان پس از «تلقين»، «ممنتو» و «شواليه تاريكي» چهارمين بار نامزد دريافت جايزه از انجمن كارگردانان آمريكا شده و گرویگ هم هشتمین زن نامزد DGA پس از لینا ورتمولر، راندا هینز، باربارا استرایسند، جین کمپین، سوفیا کوپولا، والری فریس و کاترین بیگلو است. بیگلو از دو نامزدي خود در 2008 براي «قفسه درد» برنده جايزه شد. ريدلي اسکات و استيون اسپیلبرگ به ترتيب با «تمام پول‌هاي جهان» و «پست» از نامدارترين چهره‌هاي غايب فهرست امسال هستند.

از سال 1948 به بعد تنها هفت برنده جایزه انجمن کارگردانان آمریکا نتوانسته‌اند برنده اسکار بهترین کارگردانی شوند و به همين دليل كارشناسان نامزدي در DGA را شاخصي مناسب براي درخشش احتمالي در اسكار مي‌دانند. سال 2013 بن افلک برای «آرگو» از انجمن کارگردانان آمریکا جايزه برد اما حتی نامزد اسکار هم نشد. پیش از آن 9 سال پیاپی برندگان هر دو جايزه مشترك بودند؛ از جمله ديمین شازل كه سال گذشته برای «لالالند» جوايز DGA و اسكار را برد.

حضور يك كارگردان رنگين‌پوست، يك مكزيكي‌تبار و يك فيلمساز زن در ميان پنج نامزد DGA نشان مي‌دهد به احتمال فراوان در اسكار آينده هم موضوع تنوع نژادي رعايت خواهد شد؛ انتقادي كه در سال‌هاي اخير آكادمي اسكار را به شدت تحت فشار قرار داده است.

کد خبر 395230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha