همشهری آنلاین: مراسم اهدای دومین جایزه هنر معاصر ویستا پنجشنبه ۲۱ دی با حضور جمعی از هنرمندان جوان و چهره‌های مطرح در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار و از میان ۹ طرح راهیافته به مرحله نهایی، اثری با موضوع مهاجرت موفق به دریافت جایزه ۳۰ میلیون تومانی شد.

به گزارش همهشري آنلاين، در ابتدای برنامه پریسا پهلوان، مدیر نگارخانه و پایه‌گذار جایزه ویستا روي صحنه آمد و در حضور چهره‌هايي چون کامبیز درم‌بخش، مهدی حسینی، بهزاد شیشه‌گران، یعقوب عمامه‌پیچ و... گفت: «امسال 198 طرح شامل 178 کار انفرادی و 19 کار گروهی از 114 خانم و 77 آقا به دست ما رسيد. ما در اين دوره از 22 تا 50 سال شركت‌كننده داشتيم و بیشترین آثار چیدمان و کمترین آثار عکاسی و معماری بود. جایزه ویستا بستر حمایتی برای ایده برگزیده است تا اجرا شود و در نگارخانه ویستا به نمایش درآید. امیدواریم نشان ویستا با طراحي بهنام کامرانی جایگاه خود را پیدا کند و در آینده بتوانیم این برنامه را در عرصه‌های گوناگون هنری برگزار کنیم.»

پس از پخش تصاوير حاوي نظرات داوران درباره جایزه ویستا، کامرانی به صحنه آمد و گفت: «جامعه ایرانی در طول تاریخ نشان داده همیشه فکر و تصویر تولید کرده است. خوشحالم که ویستا این فرصت را فراهم کرده تا به فکرها و تصاویر اهمیت داده شود.» سپس درم‌بخش، مهدی حسینی و فرشته قاضی‌راد به صحنه آمدند تا لوح تقدیر جایزه ویستا را به اعضای هیات داوران شامل حمید سوری، رزیتا شرف‌جهان، بهرنگ صمدزادگان، نگار تحصیلی و کامرانی اهدا کنند.

اهداي نشان ویستا و لوح تقدیر به هنرمندان راهیافته به مرحله نهایی بخش بعدي برنامه بود. در اين بخش آشنا مصطفوی، مجید تبریزی، معصومه مهتدی، پیام قلیچی، نازگل نیری، صنم سایه‌افکن، عماد مردانی، مرجان مدنی رزاقی، عمادالدین انوشیروانی، مریم فرشاد، عقیل و عماد مردانی و پیام مفیدی این نشان را دریافت کردند. در ادامه جايزه افتخاري ويستا به فريد امين‌الاسلام و نشريه هنرآگه اهدا شد. برنده دوره گذشته اين نشان کامبیز درم‌بخش بود.

در پایان نوبت به معرفی اثر برگزیده رسید. هيات داوران طرح «راه‌حل نهایی» اثر آشنا مصطفوی را شایسته تشویق دانست و به اتفاق آرا دومین جایزه ویستا را به خاطر ارائه درست و سنجیده طرح و تمرکز بر حساسیت‌های اجتماعی و انسانی، توجه به قربانی شدن تن در مهاجرت و انعکاس آن در کارکرد اثر به «بدن، جزیره‌های مستعمراتی و عمق استراتژیک» پیام مفیدی اهدا كرد. چک 30 میلیون تومانی جایزه ویستا در غیاب مفیدی به نماینده این هنرمند اهدا شد.

نمایشگاه گروهی طرح‌های برگزیده جایزه هنر معاصر ویستا تا 25 دی در نگارخانه ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 میزبان علاقه‌مندان هنر است.

کد خبر 395227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha