جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه خبر داد که دونالد ترامپ در کاخ سفید و در جلسه‌ای با حضور برخی از اعضای دمکرات و جمهوریخواه سنا، پذیرش مهاجر از کشورهای آفریقایی و هائیتی را زیر سوال برد و اظهارات توهین آمیزی علیه ملت‌های آفریقایی بیان کرد.

 اهانت ترامپ به آفریقایی ها

به گزارش ایرنا، این منابع به رویترز گفتند که جلسه فوق روز پنجشنبه (21 دی) به منظور ارائه گزارشی از طرح مهاجرتی سنای آمریکا تشکیل شده بود و دیگر مقام های حکومتی نیز در آن حضور داشتند.

ترامپ در این جلسه گفت: ««این همه آدم (مهاجر) از آفریقا را برای چه می خواهیم. این کشورها «گند و کثافت» هستند ... باید مهاجر بیشتری از نروژ بیاید.»»

به نوشته رویترز، ترامپ که وعده برخورد با مهاجرت غیرقانونی به آمریکا را داده است، نیاز این کشور به اتباع هائیتی را نیز زیر سوال برد. در واکنش به این اخبار بسیاری از اعضای دمکرات و برخی از جمهوریخواهان کنگره سخنان ترامپ را محکوم کرده و آن را نژادپرستانه خواندند.

ترامپ پنج شنبه شب به وقت محلی در واکنش به این انتقادها این توییت را منتشر کرد: انگار که دمکرات ها می خواهند مردم و مواد (مخدر) از مرز جنوبی روانه کشور ما شده و جان هزاران نفر را به خطر بیندازند. وظیفه من این است که محافظ جان و امنیت تمام آمریکایی ها باشم. باید دیواری بزرگ بسازیم.

رویترز به نقل از یکی دیگر از منابع آگاه نوشت که ترامپ در این جلسه پذیرش کارگران مهاجر نابلد از کشورهای مذکور را زیر سوال برد و خواهان باید پذیرش مهاجران کشورهایی شد که نیروی کار ماهر دارند.

کد خبر 395222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha