پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزارت خارجه نروژ اعلام کرد، کنفرانس بین‌المللی حامیان مالی فلسطین ۱۱ بهمن در بروکسل برگزار می‌شود.

در بیانیه وزارت خارجه نروژ آمده است، این کنفرانس به ریاست نروژ برگزار شده و به بررسی تدابیر مربوط به کمک مالی به فلسطین و نیز تسریع در اجرای راه حل دو کشوری براساس مذاکرات خواهد پرداخت.

در این نشست که در سطح وزیران خارجه است، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز شرکت خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، کمیته ارتباط موقت مختص هماهنگی در زمینه ارسال کمک‌های بین‌المللی به ملت فلسطین اواخر ماه ژانویه جاری این نشست را به میزبانی بروکسل ـ بلژیک ـ برگزار می‌کند.

 در بیانیه صادره از سوی دفتر "فدریکا موگرینی" آمده است که او به همراه "اینه ماری اریکسن سورید"، وزیر خارجه نروژ و اعضای کمیته ارتباط موقت تصمیم به برگزاری نشست اتحادیه اروپا به ریاست نروژ در بروکسل گرفته‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع اروپایی،در ادامه این بیانیه آمده است که در نشست مذکور مساله سرعت‌بخشی به طرح‌های مرتبط با راهکار تشکیل دو کشور در زمینه منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همچنین درباره سیطره کامل تشکیلات رام الله بر سراسر نوار غزه در چارچوب توافق ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷ قاهره بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

کمیته ارتباط موقت (AHLC) در سال ۱۹۹۳ تشکیل شد و متشکل از ۱۵ عضو به ریاست نروژ است که مسئولیت هماهنگی در زمینه ارسال کمک‌های بین‌المللی به ملت فلسطین برای کمک به توسعه این ملت را بر عهده دارد.

از جمله اعضای این کمیته می‌توان به اتحادیه اروپا، آمریکا، سازمان ملل، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول اشاره کرد.

کد خبر 395185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha