همشهری آنلاین: رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: از سال ۹۵ تا کنون در سه مرحله تعداد کد رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی به نصف کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، محمدحسین امید با بيان اين مطلب افزود: تعداد کدرشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال 95 تا کنون از 16 هزار به هشت هزار کد رشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: روند حذف کد رشته‌های دیگر نیز همچنان ادامه دارد و رشته‌های بدون متقاضی را حذف می‌کنیم. 

وی با بیان اینکه سال 94 تعداد مراکز علمی کاربردی کشور یک هزار و 70 مرکز بود، توضیح داد: در سال 96 تنها 830 مرکز علمی کاربردی پذیرش دانشجو داشتند و در 240 مرکز دیگر به خاطر نبود کیفیت آموزشی دانشجو پذیرش نشد.

وی اظهار کرد: برنامه داریم تا پایان امسال مراکز علمی کاربردی کشور به سطح یک و 2 تقسیم‌بندی شوند تا کسانی که علاقه‌مند به تحصیل در این مراکز هستند انتخاب بهتری داشته باشند.

امید افزود: امسال از میان دانش‌آموختگان مراکز علمی کاربردی، 12 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد موفق به قبولی شدند و بسیاری از آنها در دانشگاه‌ تهران و دانشگاه علامه طباطبائي مشغول تحصیل هستند که این موضوع قابل قبول بودن سطح این مراکز را می‌رساند.

وی در ادامه گفت: از استاندار خوزستان می‌خواهیم نیاز و بازار کار این استان را به ما معرفی کند تا بلافاصله اقدام به ایجاد مراکزی در این حوزه‌ها داشته باشیم.

وی افزود: قصد داریم در سال آینده مراکز برون‌مرزی هم داشته باشیم و از خارج از کشور دانشجو پذیرش کنیم که برای شروع منطقه آزاد اروند پیش قدم شده است.

کد خبر 395146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha