همشهری آنلاین: طبقه سیاسی بریتانیا پس از هفته‌ها درگیری با رسوایی‌های جنسی بار دیگر با یک رسوایی جدید اخلاقی به لرزه افتاده است.

رسوایی جدید اخلاقی برای طبقه سیاسی انگلیس

به گزارش دويچه وله، بر اساس گزارشی که مبتنی بر آمارهای رسمی است شبکه رایانه‌ای پارلمان بریتانیا طی ماه‌های ژوئن و اکتبر سال گذشته ۲۴ هزار و ۴۷۳ مورد تلاش برای دسترسی به سایت های هرزه نگاری را به ثبت رسانده است. به عبارت دیگر کاربران شبکه اینترنت پارلمان بریتانیا ۱۶۰ بار در روز برای وصل شدن به این گونه سایت ها اقدام کرده‌اند.

با این وجود، این آمار که بر اساس یک درخواست قانونی و به موجب قانون آزادی اطلاعات، مصوبه سال ۲۰۰۰، در اختیار خبرگزاری آسوشیتد پرس قرار گرفته از کاهش نسبی میزان مراجعه به سایت‌های پورنوگرافی در نهاد قانونگذاری بریتانیا نسبت به سال‌های گذشته حکایت دارد.

طبق آمار اعلام شده در سال ۲۰۱۵ میزان دسترسی به این سایت ها ۲۳۱ هزار و ۲۰ مورد گزارش شده و در سال ۲۰۱۶ نیز بیش از ۱۱۳ هزار مورد تلاش در این جهت به ثبت رسیده است.

به گفته مسئولان پارلمان بریتانیا اغلب موارد ثبت شده از تلاش برای متصل شدن به سایت‌های هرزه نگاری «غیر عمدی» بوده است. منابع یاد شده در ضمن تاکید کرده‌اند سایت‌هایی که محتوای هرزه نگاری پیشنهاد می‌کنند از سوی شبکه رایانه‌ای پارلمان فیلتر شده‌اند.

  • افشاگری‌های شرم آور

به اعتقاد بسیاری از تحلیگران، افشای این گونه آمار و ارقام برای طبقه سیاسی بریتانیا که اخیرا با رسوایی‌های اخلاقی متعدد از جمله آزار جنسی و رفتار نامناسب دست و پنجه نرم می‌کند دردسرساز و شرم آور تلقی می‌شود.

کارل سرجنت، وزیر مشاور در امور جوامع و کودکان در دولت منطقه‌ای ولز پس از اتهام‌های وارده به وی روز سوم نوامبر مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد. سرجنت که جسدش چند روز پس از استعفا پیدا شد پیش‌تر از عضویت در حزب کارگر بریتانیا کنار گذاشته شده بود.

دامین گرین، معاون نخست وزیر بریتانیا نیز در ماه دسامبر پس از لو رفتن تصاویر هرزه نگاری بر روی کامپیوترش مجبور به استعفا شد هرچند که وی اصل موضوع را انکار و تاکید کرد که تماشا و یا دانلود این تصاویر کار او نبوده است.

بیش از ۸ هزار رایانه به شبکه رایانه‌ای پارلمان ایتالیا متصل است که نمایندگان، دستیاران آنها و نیز کارکنان بخش اداری، کاربران آن را تشکیل می دهند. رایانه های شخصی نیز از طریق ارتباط بی سیم امکان متصل شدن به شبکه را دارند.

کد خبر 395142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha