همشهری آنلاین: یک قاضی فدرال آمریکا تصمیم ترامپ برای کنارگذاشتن برنامه حمایت از مهاجران جوان را غیرقانونی اعلام کرد. تصمیم ترامپ درباره فرمان موسوم به «داکا» ست که در زمان اوباما برای حمایت از مهاجران غیرقانونی جوان به اجرا گذاشته شد.

یک قاضی‌ فدرال تصمیم ترامپ درباره مهاجران جوان را معلق کرد

به گزارش دويچه وله، یک قاضی فدرال به نام ویلیام آلساپ (William Alsup) در سانفرانسیسکو، روز سه‌شنبه (۹ ژانویه/ ۱۹ دی - به وقت محلی) در راي ۴۹ صفحه‌ای، تصمیم دولت دونالد ترامپ برای کنارگذاشتن برنامه حمایت از "مهاجران غیرقانونی جوان" را لغو کرد.

این برنامه به فرمان داکا (Daca-Dekret) موسوم است و در زمان باراک اوباما برای حمایت از مهاجران غیرقانونی جوان به اجرا گذاشته شد. دولت ترامپ در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ فرمان اجرایی باراک اوباما را لغو کرد.

این تصمیم ترامپ زندگی نزدیک به ۸۰۰ هزار مهاجر کودک غیرقانونی در آمریکا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این کودکان در سال‌های گذشته به تنهایی به آمریکا آمده‌اند و بیشتر از هندوراس، السالوادور و گواتمالا هستند.

فرمان داکا که اوباما در سال ۲۰۱۲ صادر کرد، به این کودکان اجازه اقامت محدود و کار کردن در آمریکا می‌دهد، اما درباره اعطای تابعیت آمریکا به آنها موضعی نمی‌گیرد.

فرمان‌های اجرایی دولت ترامپ درباره مهاجرت و حفاظت از مرزها و منافع آمریکا که در ماه مارس ۲۰۱۷ صادر شد، زندگی میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی در این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در موارد زیادی روند اخراج آنها را تسهیل می‌کند.

ترامپ هم‌زمان با صدور این فرمان‌ها، از کنگره آمریکا خواسته است مقررات سفت و سختی برای مهاجرت به این کشور تنظیم کند. در آمریکا حدود ۱۱ میلیون پناهجوی غیرقانونی خارجی زندگی می‌کنند.

کد خبر 395114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha