همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آمریکا خودش نماد ظلم به مردم کشورش است، گفت: این کشور با کمترین اعتراض خیابانی یا حتی احتمال اینکه فردی قصد تعرض به پلیس را داشته باشد دست به اسلحه است.

 محمد باقری

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری عصر چهارشنبه در همایش مدیران حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سراسر کشور که همزمان با سالروز ایام عملیات غرور آفرین کربلای پنج در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، این مطب را در جمع خبرنگاران عنوان کرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در ناآرامی های اخیر یک گلوله هم از سوی نیروهای نظامی و انتظامی به سوی اغتشاشگران شلیک نشد، آیا آمریکایی ها در تصویب قطعنامه های حقوق بشری علیه کشورمان دست از دشمنی های خود علیه مردم ایران برخواهند داشت، گفت: در آمریکا هر روز، هر هفته و هر ماه افرادی بی گناه، بدون اینکه نیتی در تعرض به پلیس یا اماکن این کشور داشته باشند، کشته می شوند. کشوری که سابقه جنایتکاری و وحشی گری دارد، نمی تواند جمهوری اسلامی ایران را متهم کند که دموکراسی در آن حاکم است و همه نهادها و مقاماتش مستقیم یا غیرمستقیم از سوی مردم انتخاب می شوند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: این گونه موضع گیری ها، مساله مضحکی است که همه دنیا آن را می دانند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: از نیروی انتظامی، بسیج و همه دستگاه های امنیتی، وزارت اطلاعات و وزارت کشور قدردانی می کنم، واقعا در ناآرامی های هفته گذشته و دوره اخیر حتی یک مورد هم ما نداشتیم که نیروی انتظامی، سپاه یا بسیج با اسلحه به خیابان آمده باشند، این برابر دستورالعمل های ستاد کل نیروهای مسلح ممنوع است و هیچکس با اسلحه به خیابان نمی آید
سرلشکر باقری توضیح داد: ما در ناآرامی های اخیر حداکثر تحمل را در این ماجرا داشتیم؛ هیچ اتفاقی از این جهت رخ نداد و کشته هایی که اتفاق افتاده عمدتا مشکوک است و عمدتا با تیراندازی های از پشت سر و از مناطق نامشخص اتفاق افتاده و در دست بررسی است.

وی گفت: اینکه در کنگره امریکا یا هر مجموعه‌ای مربوط به دولت جنایتکار امریکا قواعد و قوانینی علیه ملت ایران تصویب شود، موضوعی است که ما به آن عادت داریم و ملت ایران راه و استقلال خودش را دارد؛ ضمن اینکه موازین حقوق بشری که در کشور ما بر اساس شرع مقدس اسلام و قانون اساسی مترقی ما در حال اجراست و نظارت و کنترل می‌شود از همه کشورهای غربی پیشرفته تر است. این موضوع کاملا قابل بحث و اثبات است و فضاسازی و عملیات روانی دشمن چیزی است که ما به آن عادت داریم و از آن نمی‌ترسیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: این راهپیمایی‌های خودجوش که در خیابان‌ها و شهرهای کشور انجام شد، نشان می‌دهد که ملت ما با ترفندهای دشمن آشناست؛ این ماجرا با طراحی و توطئه دشمنان انقلاب اسلامی آغاز و بحمدالله در همان روزهای اول در نطفه خفه شد که این نشان داد ملت ما با این گونه توطئه ها هوشیارانه برخورد می کند و مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

همزمان با برگزاری همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نمایشگاهی از عملکرد، دستاوردها و آثار ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر کشور و معاونت‌ها و سازمان‌های بنیاد برپا شده است.

بر اساس این گزارش، در این نمایشگاه که در حاشیه محل برگزاری همایش یاد شده برپا شده است، هر کدام از ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، خبرگزاری دفاع مقدس، سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای، سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مرکز تاریخ جامع و دانشنامه استانی دفاع مقدس، سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس، دفتر تشکل‌های مردم نهاد، ستاد مرکزی راهیان نور، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و معاونت‌های روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل و طرح، برنامه، بودجه و امور راهبردی در غرفه‌هایی دستاوردها و عملکرد خود را به نمایش گذاشته ‌اند.

قرار است، فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولان از این نمایشگاه که تا آخر این هفته برپا است، دیدن کنند.
همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور هر ساله در آستانه سالروز عملیات پیروز کربلای پنج برگزار می‌شود.

کد خبر 395106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha