همشهری آنلاین: رئیس سازمان دامپزشکی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۷ میلیون قطعه مرغ در مرغداری‌های کشور براثر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تلف شدند که بیش از ۸۵ درصد از آنها تخمگذار بودند.

آنفلوانزای پرندگان

به گزارش ایرنا علیرضا رفیعی‌پور در جمع خبرنگاران خراسان شمالی اظهارکرد: در کشور 15 استان درگیر این بیماری و 16 استان پاک هستند و تاکنون بیش از 300 کانون این بیماری شناسایی شده است.

وی ادامه داد: ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان توسط حیات وحش وارد کشور شد و از آنجا به محیط‌های روستایی نفوذ کرد.

رفیعی پور عنوان کرد: همه دستگاه‌های دخیل در صنعت طیور مانند تشکل‌ها، دستگاه‌های اجرایی، افراد حقیقی و حقوقی و به طور کلی از مزرعه مرغداری تا سفره مردم، باید در این زمینه مسئولیت پذیر باشند تا بتوان جلوی این بیماری را گرفت.

وی درباره نقش دامپزشکی در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی گفت: 134 هزار میلیارد تومان از اموال مردم در اختیار دامپزشکی است که اصل اقتصاد مقاومتی به معنای حفظ و صیانت از این اموال است.

وی درباره تاثیر تحریم‌ها در حوزه دارو و واکسن هم بیان کرد: اکنون بیش از 95 درصد دارو و واکسن در کشور خودمان تولید می‌شود و در حوزه واکسن طیور هم حدود 35 تا 40 درصد از تولیدات کشور است.

وی تعداد دامداری‌های فعال در سطح کشور را 75 هزار واحد و تعداد کشتارگاه‌ها را 656 واحدعنوان کرد و گفت: در حوزه پرندگان نیز حدود 24 هزار واحد در حال بهره‌برداری است.

کد خبر 395089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha