همشهری آنلاین: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از قول مساعد مسئولان مربوطه برای رفع فیلتر تلگرام تا پنج‌شنبه-۲۱ دی- در جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل حسن‌بیگی درباره نتیجه جلسه کمیسیون امنیت ملی برای بررسی اعتراضات اخیر، بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی بعد از رصد اقدامات انگلیس، عربستان،‌ اسرائیل و آمریکا درباره اغتشاشات، روز گذشته جلسه‌ای را با حضور همه مسئولان و معاونان سازمان‌های امنیتی، انتظامی و وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات تشکیل داد که در این جلسه ریشه‌ رخ دادن اتفاقات اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: برخی کشورهای همسایه بخصوص عربستان کمک‌های مالی و آموزش‌های نظامی برای خرابکاری و کارهای تروریستی با کمک اسرائیل انجام داده بود چون هدف آنها ضربه زدن به ملت ایران است. آنها از چند ماه پیش نیروهای خود را آموزش داده بودند تا در صورت وقوع اعتراضی، ناآرامی در کشور به وجود آورند. با این برنامه که بعد از به وجود آمدن ناآرامی‌ها ترامپ با سوء استفاده از موقعیتش از طریق سازمان ملل بخواهد رسما در امور داخلی ایران دخالت کند.

بخشي از صحبت‌هاي اين عضو كميسيون امنيت ملي را در ادامه بخوانيد:

*قرار شد که مسئولان تلگرام نیز قول دهند که از تلگرام استفاده امنیتی و تروریستی صورت نگیرد به همین دلیل مسئولان در این جلسه به ما گفتند که تا پنج‌شنبه (فردا) احتمالا تلگرام رفع فیلتر خواهد شد.

*با توجه به اعتراضات اخیر مردم مال باخته همچون سپرده‌گذاران موسسات کاسپین، البرز و سایر موسسات مالی و اعتباری و یا تجمعات بازنشستگان برای احقاق حقوق‌شان، این کشورها از ماه‌های گذشته افرادی را آموزش داده بودند تا در جریان تجمعات حضور پیدا کرده و دست به اغتشاش زنند که خوشبختانه مردم ما با آگاهی متوجه شده و صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

*بنای این افراد انجام خرابکاری و عملیات انتحاری در تجمعات بود که سربازان گمنام امام زمان آنها را در نقاط مختلف شناسایی و دستگیر کردند. از طرفی دیگر تعدادی از اراذل و اوباش و معتادان توسط این سازمان‌ها سازماندهی شدند تا در جریان اعتراضات و تظاهرات اقدام به شکستن شیشه‌های بانک، تخریب اموال عمومی و حتی تعرض به ناموس، جان و مال مردم کنند، افرادی که بیشتر آنها شناسایی شدند.

*اسناد متقنی از کمک‌های مالی و آموزش‌های نظامی و دادن تجهیزات خرابکاری از سوی عربستان وجود دارد. با توجه به اینکه آمریکا برنامه‌هایی برای ادامه این اقداماتش دارد، ما در کمیسیون امنیت ملی تاکید کردیم که باید فرماندهی مشخصی برای مقابله با این اقدامات وجود داشته باشد چون اسناد متقنی از کمک‌های مالی و آموزش نظامی و دادن تجهیزات برای کارهای خرابکاری از سوی عربستان وجود دارد. عربستان از طریق تلگرام و اینستاگرام افراد را تجهیز می‌کرد تا در کشور ما اختلال به وجود آورند.

*با عنایت به وجود چنین اسنادی، وزارت خارجه مامور به تهیه شکایتی از سوی جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل و سایر مراجع قضایی بین‌المللی درباره پشتیبانی‌های آمریکا و عربستان برای آموزش به افراد جهت آتش زدن اموال عمومی و خرابکاری شد. آنها باید خسارت ملت ایران را بدهند که برآوردها حکایت از خسارات سنگین به اموال بیت‌المال دارد.

*تعداد بازداشتی‌ها محدود است، تعداد زیادی از آنها با قرار وثیقه آزاد شدند و خانواده‌های آنها توجیه شدند که نباید در زمین آمریکا، موساد و سیا حرکت کنند. البته شناسایی آنهایی که از طریق مرزها برای خرابکاری وارد کشور شدند نیز زمان‌بر است که قوه قضاییه و وزارت اطلاعات مامور رسیدگی هر چه سریعتر به این پرونده‌ها و اخذ اطلاعات کافی شد.

*تعدادی از دانشجویان که بازداشت شده بودند در همان روزهای اول آزاد شدند چون آنها تنها در حال عبور از مسیر و حرکت به سمت خوابگاه‌شان بودند. تعداد دیگری از دانشجویان نیز با قرار وثیقه آزاد خواهند شد. آنها در تجمعات حضور داشته و به عنوان هوادار اقداماتی را انجام دادند.

 

 

 

 

کد خبر 395071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha