همشهری آنلاین: تازه‌ترین تجربه کارگردانی ریدلی اسکات حتی اگر بهترین آن هم باشد که نیست، پیش و بیش از هر چیز با تغییر بازیگر نقش اصلی آن حدود یک ماه پیش از اکران عمومی به یاد آورده می‌شود؛ اتفاقی که در تاریخ سینمای جهان اگر نگوییم بی‌سابقه، شاید کم‌سابقه باشد.

به گزارش همشهري آنلاين، تريلر جنايي «تمام پول‌هاي جهان» تا پيش از باز شدن پرونده رسوايي‌هاي جنسي هاليوود در كمال آرامش براي نمايش در روز 18 دسامبر 2017 آماده مي‌شد اما وقتي پاي كوين اسپيسي به اين پرونده باز و اتهام‌هايي جدي به بازيگر نقش اصلي فيلم وارد شد، اسكات در تصميمي باورنكردني ترجيح داد قيد اسپيسي را بزند و تمام صحنه‌هاي حضور او را در «تمام پول‌هاي جهان» با حضور بازيگري ديگر دوباره ضبط كند.

اين اتفاق خيلي زود افتاد و كريستوفر پلامر در شرايطي جايگزين اسپيسي شد كه اختلاف سني ميان اين دو بازيگر تحسين‌شده 30 سال است! اسپيسي 58 ساله در «تمام پول‌هاي جهان» نقش جي پل گتي را ايفا كرد و در تمام اقلام تبليغاتي فيلم هم حضور يافت اما پس از باز شدن پاي او به چند پرونده فساد اخلاقي، اسكات تصميم گرفت پلامر 88 ساله را جايگزين كند؛ بازيگري كه از همان ابتدا گزينه اول كارگرداني براي نقش اصلي بود.

«تمام پول‌هاي جهان» بر اساس كتاب «ثروت دردناك: خوشبختي‌ها و بدبختي‌هاي ظالمانه ورثه جي پل گتي» نوشته جان پيرسن ساخته شده و ماجراي آن در اوايل دهه 1970 مي‌گذرد. آدم‌رباها فرزند گتي را مي‌دزدند و وقتي پدر پولدار جان پل گتي سوم با آنها همكاري نمي‌كند، آسيب‌هاي جدي به او وارد مي‌كنند. ميشل ويليامز، مارك والبرگ و رومين دوريس ديگر بازيگران اين پروژه 50 ميليون دلاري در كنار پلامر هستند كه در اكران عمومي 27 ميليون دلار فروخته است.

با اينكه پلامر پس از همه بازيگران به فيلم پيوست اما منتقدان بيش از همه بازي او را ستودند. ضمن اينكه «تمام پول‌هاي جهان» در هفتاد و پنجمين دوره مراسم اهداي جوايز گلدن گلوب نامزد دريافت سه جايزه در بخش‌هاي بهترين بازيگر زن درام (ويليامز)، بهترين بازيگر مرد مكمل (پلامر) و بهترين كارگردان شد و البته نصيبي از جوايز نبرد. دو سايت معتبر متاكريتيك و راتن توميتوز هم به فيلم امتياز هفت از 10 دادند.

کد خبر 395007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha