سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسئولان گردشگری چین از کسب درآمد ۵.۴ تریلیون یوان (۸۲۳ میلیارد دلار) صنعت گردشگری این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی خبر دادند.

گردشگری

به گزارش ایسنا به نقل از شینهوا، «لی ژین ژائو» رئیس اداره ملی گردشگری چین (CNTA) در حاشیه برگزاری یک کنفرانس در زمینه توریسم در شرق چین ضمن اعلام این که درآمدهای گردشگری این کشور طی سال گذشته به ۵.۴ تریلیون یوان معادل ۸۲۳ میلیارد دلار رسیده است گفت به طور متوسط هر شهروند چینی در سال گذشته ۳.۷ سفر داشته است.

بیش از ۵ تریلیون سفر در سال ۲۰۱۷ در سراسر چین انجام شده که در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۲ حاکی از رشد ۶۹ درصدی و به عبارتی رشد سالانه ۱۵.۸ درصد است. همچنین شمار سفرهای خارجی چینی‌ها نیز طی سال گذشته به ۱۲۹ میلیون سفر رسیده است.

بر اساس اعلام رئیس اداره ملی گردشگری چین، صنعت توریسم بیش از ۸۰ میلیون شغل ایجاد کرده است و سهم بزرگی در تقویت اقتصاد و کاهش فقر در این کشور پرجمعیت آسیایی داشته است.

در سه سال گذشته و در جهت تنظیم بازار گردشگری، سه مقصد توریستی ۵ ستاره چین به دلیل ارائه خدمات ضعیف و عدم رعایت بهداشت به مقاصدی ۳ ستاره تنزیل داده شده‌اند و به ۴۰۰ منطقه نیز هشدار داده شده است.

کد خبر 395005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha