همشهری آنلاین: در پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ بیش از پیش در کانون توجه دادستان ویژه قرار گرفته است. به گزارش رسانه‌های آمریکایی، دادستان می‌خواهد به زودی از ترامپ سوال کند.

دادستان ویژه پرونده روسیه می‌خواهد از ترامپ سوال کند

به گزارش دويچه وله، دادستان ویژه تحقیق درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنامه‌های خود را به اطلاع وکلای رئیس جمهوری آمریکا رسانده است. این خبر را روزنامه آمریکایی "واشنگتن‌پست" با استناد به اظهارات یکی از اطرافیان دونالد ترامپ منتشر کرده است. بر این اساس، رابرت مولر ممکن است در هفته‌های پیش رو شخصا از رئیس جمهوری ایالات متحده سوال کند. طبق گزارش واشنگتن‌پست، شمار پرسش‌ها کم خواهد بود.

دولت‌های آمریکا و روسیه ادعای توافق‌های پنهانی بین دولت روسیه و تیم انتخاباتی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ را رد می‌کنند؛ انتخاباتی که ترامپ در آن پیروز شد و به کاخ سفید راه یافت.

  • ارتباط با وکلای ترامپ از ماه دسامبر

وکلای ترامپ و مشاور حقوقی کاخ سفید هیچ‌کدام درباره خبر واشنگتن‌پست اظهار نظر نکرده‌اند. تای کوب، مشاور کاخ سفید می‌گوید، نسبت به مسائل مربوط به دادستان ویژه پرونده روسیه اصولا موضع‌گیری نمی‌شود. سخنگوی دادستان ویژه هم از اظهار نظر خودداری کرده است.

رسانه‌های دیگر گزارش داده‌اند که وکلای ترامپ و نمایندگان دادستان ویژه از روزهای پایانی دسامبر ۲۰۱۷ بر سر پرسش از ترامپ با هم در ارتباط هستند. شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا به نقل از سه منبع آگاه گزارش داده که در این گفت‌وگوها مسائلی از قبیل مکان و مدت‌زمان مصاحبه، جنبه‌های حقوقی آن و راه‌حل‌های بدیل همچون مصاحبه‌ای کتبی مطرح شده‌اند.

  • اتهامی که ترامپ را رها نمی‌کند

پرونده ارتباط احتمالی اطرافیان دونالد ترامپ با روسیه در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ از پیش از ورود رسمی او به کاخ سفید - یک سال قبل - گریبانگیر ترامپ بوده است. یکی از پرسش‌های اصلی این است که آیا امکان باج‌گیری از او یا اطرافیانش وجود داشته یا رفتاری غیر قانونی از ترامپ یا اطرافیانش سر زده است.

در هفته‌های اخیر - روزهای آغازین ژانویه - مدیر وقت کمپین ریاست جمهوری ترامپ از رابرت مولر شکایت کرد. پاول منافورت دادستان ویژه‌ی پرونده روسیه را متهم کرده که در جریان تحقیقات از حدود اختیارات خود فراتر می‌رود. منافورت خواستار برخورد با مولر شده است.

کد خبر 394994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha