همشهری آنلاین: کارشناسان حیات‌وحش هشدار دادند گرمای زمین باعث شده جنسیت جمعیت لاک‌پشت‌های دریایی در دیواره بزرگ مرجانی استرالیا تغییر کند.

تغییرات اقلیمی جنسیت لاک‌پشت‌های دریایی را تغییر داده است

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است گرم شدن زمین موجب شده جنسیت تعداد بیشتری از لاک پشت‌های دیواره بزرگ مرجانی استرالیا ماده شود که این روند می‌تواند آینده گونه لاک پشت‌های دریایی سبز را تهدید کند.

دمای هوا در دوره تخم‌ریزی بر تعیین جنسیت لاک پشت‌های دریایی تاثیر می‌گذارد و گرمای بیشتر، جنسیت این گونه را به ماده تغییر می‌دهد.

در این بررسی، گروهی از کارشناسان آمریکایی به مطالعه روی دو گروه متمایز از لاک پشت‌ها در دیواره‌ بزرگ مرجانی و اطراف آن پرداختند.
آنها دریافتند گروهی از لاک پشت‌های بخش جنوبی و خنک‌تر این صخره ۶۵ تا ۶۹ درصد ماده بوده‌اند در حالی که جمعیت ماده‌ها در گروهی از لاک پشت‌های بخش شمالی بیشتر بوده است.

به گزارش روزنامه گاردین، کارشناسان معتقدند روند افزایش جمعیت جنس ماده در لاک‌پشت‌های دریایی سبز حداقل برای مدت ۲۰ سال اتفاق افتاده است. همچنین افزایش دمای هوا علاوه بر آن که بر جنسیت لاک پشت‌ها تاثیر می‌گذارد میزان مرگ و میر را در آنها افزایش می‌دهد.

کد خبر 394991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha