دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» محصول شرکت سونی با پیشی گرفتن از رقیبانی چون «جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای» و «توطئه‌آمیز: آخرین کلید» در نخستین هفته اکران ۲۰۱۸ بیش از ۳۶ میلیون دلار در ۳۸۰۱ سینما فروخت و صدرنشین جدول فروش در آمریکای شمالی شد.

جومانجی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از رويترز، «به جنگل خوش آمديد» كه 21 سال پس از فيلم محبوب «جومانجي» با بازي رابين ويليامز فقيد روي پرده سينماها آمده، در 19 روز اول اكران در آمريكا و كانادا بيش از 244 ميليون دلار فروخت و با پشت سر گذاشتن «ليگ عدالت» نهمين فيلم پرفروش جدول اكران 2017 شد. «جومانجي» جديد كه در بازار جهاني از مرز 500 ميليون دلار گذشته، نخستين بار پرفروش‌ترين فيلم هفته لقب گرفت.

دواين «راك» جانسن، كوين هارت، جك بلك و كارن گيلان بازيگران اصلي «جومانجي: به جنگل خوش آمديد» به كارگرداني جيك كاسدان (فرزند لارنس كاسدان) هستند كه در ادامه فيلم سال 1995 ساخته شده است. داستان ماجراي چهار نوجوان مدرسه‌اي را روايت مي‌كند كه بايد در بازي جومانجي چالش‌هايي متفاوت را پشت سر بگذارند. «جومانجي» است به كارگرداني جو جانستن 262 ميليون دلار در دنيا فروخته بود.

چهارمين فيلم از مجموعه ترسناك «توطئه‌آميز» شگفتي بزرگ هفته بود كه بيش از 29 ميليون دلار در 3116 فروخت و با قرار گرفتن در رده دوم، يك آخر هفته خوب براي يونيورسال رقم زد. «آخرين جداي» كه همچنان در 4232 سينما روي پرده است، اين هفته 55 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 24 ميليون دلار، مجموع درآمد خود را پس از 24 روز به 573 ميليون رساند. هشتمين فيلم از مجموعه «جنگ‌هاي ستاره‌اي» ششمين فيلم تاريخ سينماست.

مجموعه درآمد فيلم‌هاي روي پرده در نخستين هفته اكران 2018 حدود 18 درصد بيش از مدت مشابه سال گذشته بود و به 165 ميليون دلار رسيد. اين نشانه‌اي خوب براي سينماي آمريكاست كه سال 2017 را با حدود 2.3 درصد كاهش نسبت به سال پيش از آن به پايان رسانده بود.

کد خبر 394932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha