همشهری‌آنلاین: معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از موافقت دولت این رژیم با طرح امنیتی ارتش برای ارتقای امنیت شهرک‌نشین‌ها و ایحاد خیابان‌هایی ویژه یهودیان خبر داد.

ایلی بن دهان، معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: هدف از این طرح حفاظت از امنیت شهرک‌نشین‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ در زیرساخت‌های امنیتی است.

بن دهان در نشستی با حضور ژنرال رونی نوما،‌ فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی، هننال دورنی، رئیس شورای شهرک‌ها در کرانه باختری و نمایندگانی دیگر از شهرک‌نشین‌ها در اراضی اشغالی این طرح را ارائه کرد.

او در این نشست رهبران شهرک‌نشین‌ها را در جریان خیابان‌ها و مسیرهایی قرار داد که ارتش کار ایجاد آنها را آغاز کرده است. از جمله آنها خیابانی با نام "قلب کرانه باختری" است که دور شهرک العروب در منطقه الخلیل واقع است و نیز خیابان‌هایی دیگر در اطراف حواره و نیز در جنوب شهر نابلس، در قلندیا در شمال قدس، بیت اریه و مودیعین در مرکز کرانه باختری هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از الشرق الاوسط، معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: این اولین باری است که یک طرح استراتژیک جامع برای بهبود زندگی شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری اشغالی ارائه شد.

او افزود: این طرح به دستور مستقیم آویگدور لیبرمن،‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ارائه شد.

طرح مذکور در شرایطی ارائه شد که لیبرمن پروژه‌هایی را برای ساخت ۲۲۷۰ واحد مسکونی جدید براي گسترش شهرک‌های کرانه باختری تصویب کرد، از جمله این پروژه‌ها می‌توان به مناقصه‌های بازاریابی زمین‌هایی برای ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی جدید در شهر آریئل در نزدیکی نابلس اشاره کرد.

شورای عالی برنامه‌ریزی برای مدیریت شهری هفته آتی نشستی را برگزار خواهد کرد که قرار است طی آن مجوزهای لازم برای شروع ساخت ۲۲۵ واحد مسکونی دیگر در سایر شهرک‌ها و نیز تصویب طرح‌هایی برای ساخت ۱۱۴۵ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های مختلف در کرانه باختری صادر شود.

شورای مذکور در نشست اخیر خود در اکتبر گذشته با ساخت شهرک "عمیحای" به جای شهرک "عمونا" که تخلیه شده و شهرک "هیکف" به جای شهرک "مگرون" موافقت کرد.

کد خبر 394851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha