همشهری آنلاین: طی ۹ ماه سال جاری روزانه ۵۰ تن پسماند خشک مجاز از سطح غرفه‌های بازیافت مستقر درسطح نواحی پنجگانه منطقه ۱۹ جمع آوری شده است.

جمع‌‌آوری روزانه ۵۰ تن پسماند خشک مجاز در منطقه ۱۹

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهرداد زنگنه‌فر معاون خدمات شهری و محیط زیست با اعلام این خبر گفت: در این طرح پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی از جمله، باطری، لوازم جانبی کامپیوتر و صوتی و تصویری، لامپ کم مصرف و مهتابی، لوازم برقی، سی دی و ... از طریق غرفه های بازیافت جمع‌آوری و از شهروندان خریداری می‌شود.

وی با اشاره به ارتقای رتبه اداره پسماند در زمینه آموزش و مدیریت پسماند افزود: درهمین راستا علاوه برآموزش نحوه تفکیک و مدیریت پسماند به پرسنل اداری، مدیران و معلمان در مدارس، متصدیان غرفه ها وآموزشگران در اداره مدیریت پسماند به طور مستمر از آموزش های لازم بهره مند می شوند.

زنگنه فر خاطر نشان کرد : در خصوص نهادینه کردن و ترغیب شهروندان به مشارکت در تفکیک پسماند 12 جلسه کارگاه آموزشی به همراه برگزار آزمون و اهدای جوایز به نفرات برتر اقدام شده است.

همچنین علاوه بر آموزش به بیش از سه هزار نفر از بانوان خانه‌دار در سرای محلات و خانه‌های سلامت، 16 کارگاه آموزشی بهترین‌ها از دوریختنی‌ها به همراه نقاشی برای کودکان در مهدکودک و پیش دبستانی‌ها اجرا شده است.

معاون شهردار منطقه به انعقاد تفاهم نامه با مراکز تجاری، اداری و آموزشی در راستای طرح آسمان آبی زمین پاک اشاره کرد و افزود: در همین راستا طی 9 ماه گذشته با 115 واحد قرارداد بسته شده ضمن اینکه 92 باب از مراکز تجاری و اصناف نیز از آموزش های مرتبط با مدیریت پسماند بهره مند شده‌اند.

به گفته این مسئول توزیع مخازن و کارتن پلاست مخصوص پسماند خشک بین خانوارها، مراکز تجاری و اصناف به صورت مستمر انجام می‌شود.

کد خبر 394844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha