همشهری آنلاین: دادستان تهران با بیان اینکه ۷۰ نفر از دستگیر شدگان حوادث اخیر آزاد شده‌اند خطاب به قضات گفت باید در خصوص آزادی فریب‌خوردان تسریع صورت گیرد اما نسبت به عوامل اصلی آشوب‌ها تحقیقات کامل‌تری انجام شود تا محاکمه شوند.

دولت آبادی

به گزارش مهر به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، جعفري دولت‌آبادي در خصوص دستگير شدگان حوادث اخير وظيفه قضات را تعیین تکلیف سریع متهمان آشوب‌های اخیر کشور، رسیدگی به پرونده‌های مهم در ارتباط با این آشوب‌ها و توجه به مشکلات قضایی مردم دانست و در توضیح اظهار داشت: لازم است میان افراد فریب‌خورده که در خیابان‌ها دستگیر شده‌اند و عوامل اصلی این جریانات تفکیک قائل شد. در خصوص دسته اول تسریع در رسیدگی و آزادی متهمان در دستور کار قرار گیرد و نسبت به عوامل اصلی آشوب‌ها، تحقیقات کامل‌تری انجام شود تا زمینه محاکمه فراهم گردد.

جعفری دولت‌آبادی خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مهم مربوط به آشوب‌ها مانند آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی، واژگون نمودن یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی و حمله به مراکز نظامی و انتظامی شد.

دکتر جعفری دولت‌آبادی اعلام کرد ظرف ۴۸ ساعت اخیر تعداد هفتاد نفر از متهمان آشوب‌ها با تکمیل تحقیقات و اخذ ضمانت آزاد شدند. وی گفت: روند آزادی سایر متهمان به استثنای عوامل اصلی آشوب‌ها، پس از اخذ سوابق آنان از نهادهای امنیتی و ارزیابی دلایل تحصیل شده، ادامه خواهد یافت. دادستان تهران تاکید کرد که با عوامل اصلی این آشوب‌ها برخورد جدی خواهد شد.

کد خبر 394828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha