همشهری آنلاین: فیلم «لیدی برد» موفق به کسب ۴ جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی از انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا شد.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم تحسین‌شده «لیدی برد» به کارگردانی «گرتا گرویگ» در ادامه درخشش در فصل جوایز سینمایی موفق به کسب چهار جایزه بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه (گرتا گرویگ) و بازیگر نقش مکمل زن (لاری میت کالف) شد.

داستان فیلم «لیدی برد» در ساکرامنتو، کالیفرنیا روایت می‌شود و دربارهٔ دوران بلوغ یک دانش‌آموز دبیرستانی (رونان) و رابطهٔ آشفته‌اش با مادرش (میت کالف) است.

«سیرشا رونان» بازیگر اصلی فیلم «لیدی برد» نیز پس از «سلی هاوکینز» برای فیلم «شکل آب»، در جایگاه دوم بهترین بازیگران نقش اصلی زن از نگاه انجمن ملی منتقدین آمریکا قرار گرفت.

در سایر بخش‌ها، «دنیل کالویا» برای بازی در فیلم «برو بیرون» به عنوان بهترین بازیگر مرد شناخته شد و «ویلم دفو» نیز عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرد.

«فارغ‌التحصیلی» به کارگردانی «کریستین مونجو» بهترین فیلم خارجی سال از نگاه انجمن ملی منقدین فیلم آمریکا نام گرفت و جایزه بهترین مستند سال نیز به «چهره‌ها مکان‌ها» ساخته «آنیس واردا» و «جی.آر» رسید.

همچنین «موفق باشی» به کارگردانی «بن راسل» نیز جایزه بهترین فیلم تجربی سال را به خود اختصاص داد.

انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا که از سال 1966 بنیان‌گذاری شده متشکل از 59 منتقد سینمایی برتر از نشریه‌هایی چون وال استریت ژورنال، نیویورکر، ویلج وُیس، کریستین ساینس مانیتور و ... است که ریاست آنها را «چانگ» منتقد نشریه لس‌آنجلس تایمز بر عهده دارد.

کد خبر 394806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha