همشهری آنلاین: پیاده‌روی منظم به کاهش وزن و بهبود بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و دیابت در درازمدت کمک می‌کند.

پیاده روی

پیاده روی، فواید فوری و شگفت انگیزی را در طول روز، نصیب‌ شما مي‌كند.

با تاثيرات پیاده روی منظم روزانه، آشنا شويد.

  • کاهش خستگی: پیاده روی به مدت ۲۰ دقیقه در روز و با افزایش گردش خون و اکسیژن در بدن، میزان خستگی را تا ۶۵ درصد کاهش می‌دهد. تحقیقات دیگری هم نشان می‌دهد که حتی ۱۰ دقیقه از این ورزش در روز انرژی بدن را تا دو برابر افزایش می‌دهد.
  • مقاومت در برابر میکروب‌ها: ورزش‌های متعادل مانند پیاده روی منجر به بهبود پاسخ ایمنی بدن می‌شود. مطالعات نشان داده افرادي که حداقل ۴ روز در هفته و به مدت نیم ساعت پیاده روی می‌کنند، کمتر دچار بیماري‌های عفونی می‌شوند.
  • دفع سموم بدن: یکی دیگر از فواید پیاده‌ روی سریع، تعریق است که از این طریق می‌‌توان سموم بدن را دفع کرد و روند آب کردن چربی‌‌های بدن را سرعت بخشید.
  • پرهیز از وسوسه شیرینی: اینطور ثابت شده است که پیاده روی روزانه به مدت ۱۵ دقیقه وسوسه و ولع مصرف خوراکی‌ها و میان وعده‌های شیرین را کاهش می‌دهد. نتیجه اين تحقيق،  در مجلهPLOSONE منتشر شده است.
  • احساس شادی: ورزش‌هایی مانند پیاده روی باعث افزایش هورمون‌های مرتبط با احساس خوب مانند سروتونین و دوپامین در بدن می‌شود که می‌تواند خلق و خو را افزایش دهد. یکی از مزایای ديگر پیاده روی این است که انجام این ورزش در طبیعت بسیار بیشتر از پیاده روی در فضای بسته یا سالن‌های ورزشی احساس نشاط می‌دهد.
  • افزایش خلاقیت: پیاده روی منجر به بهبود عملکرد مغز می‌شود و محققان دانشگاه استنفورد ثابت کرده اند که میزان خلاقیت افرادی که این ورزش را انتخاب می‌کنند، ۶۰ درصد بیشتر از بقیه افراد است.

*وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

کد خبر 394794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =