همشهری آنلاین: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به کاهش کم سابقه میزان بارندگی‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: بر اساس آمار، کاهش بارندگی‌ها در طی ۶۷ سال گذشته بی‌سابقه است.

کاهش بارندگی در حوضه دریاچه ارومیه طی ۶۷ سال گذشته بی‌سابقه است

به گزارش مهر، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و مدیر تلفیق و برنامه‌ریزی ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه در سفر یک روزه به ارومیه با اشاره به کاهش کم سابقه میزان بارندگی‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: بر اساس آمار کاهش بارندگی‌ها در طی ۶۷ سال گذشته بی‌سابقه است.

تجریشی با بیان این که برای رساندن آب به دریاچه باید تمام تلاش‌ها را به کار گرفت افزود: در حال حاضر یک میلیارد مترمکعب آب در بستر دریاچه وجود دارد که معادل ۳۵ درصد بستر دریاچه را پوشانده است.

تجریشی در خصوص اعتبارات طرح‌های مقابله با ریزگردها نیز گفت: برای اجرای پروژه‌های مقابله با کانون‌های تولید ریزگرد در ۳ منطقه خوزستان و شهرهای زابل و ارومیه، امسال ۱۰۰ میلیارد دلار و برای سال آینده نیز ۱۵۰ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده است.

در ادامه این جلسه مدیران کل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، مدیران عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب شهری استان گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه را ارائه کردند.

کد خبر 394775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha