همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ از تمایلش برای گفت‌وگوی تلفنی مستقیم با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خبر داد.

 ‌دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی گفت به گفت‌وگوی مستقیم با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تمايل دارد و ابراز امیدواری کرد که فضای باز کم سابقه‌ای که اخیرا میان کره شمالی و کره‌ جنوبی ایجاد شد به کاستن از تنش و بحران بر سر برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ کمک کند.

ترامپ در مصاحبه‌ای در تفرجگاه کمپ دیوید در پاسخ به این سوال که آیا با کیم جونگ اون گفت‌وگو تلفنی انجام خواهد داد، گفت: من همواره به گفت‌وگو معتقد بوده‌ام‌. من حتما این کار را انجام می‌دهم و هیچ مشکلی ابدا با آن ندارم، اما این به این معنی نیست که بدون پیش شرط این گفت‌وگو را انجام می‌دهم.

این در حالی است که کره شمالی و کره‌ جنوبی توافق کرده‌اند تا برای نخستین بار طی بیش از دو سال گذشته اولین مذاکرات رسمی خود را انجام دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترامپ ابراز امیدواری کرد که دو کره در این مذاکرات از موضوع شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی کره‌ جنوبی فراتر روند.

به‌تازگي یک مقام المپیک کره شمالی اعلام کرد که "احتمالا" این کشور در این بازی‌ها شرکت خواهد کرد.

ترامپ گفت: من دوست دارم که آنها مذاکرات‌شان را از موضوع بازی‌های المپیک فراتر ببرند و در زمان مناسب نیز ما به آن ورود خواهیم کرد.

او گفت: اگر نتیجه‌ای از این مذاکرات حاصل شود یک اتفاق بزرگ برای کل بشریت خواهد بود.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که تا همین چند روز پیش او در پاسخ به سخنرانی سال نوی میلادی رهبر کره شمالی که در آن از آماده بودن به اصطلاح دکمه هسته‌ای روی میزش خبر داد، گفته بود که او دکمه هسته‌ای قدرتمندتر و بزرگ‌تری دارد.

روز جمعه کره شمالی و کره‌ جنوبی درخصوص این مذاکرات توافق کردند و سئول پیشنهاد اعزام یک هیئت پنج نفره به رهبری یکی از وزرای دولت به مذاکرات در روستای مرزی پانمونجوم در روز سه‌شنبه 19 دي را داد.

کد خبر 394757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha