همشهری آنلاین: وزارت دفاع روسیه به دو مورد رهگیری جنگنده‌های این کشور توسط هواپیماهای شکاری ناتو و انتشار فیلمی در این مورد از سوی نیروی هوایی آمریکا، واکنش نشان داد.

 واکنش روسیه به رهگیری جنگنده های این کشور توسط هواپیماهای ناتو

به گزارش روز شنبه ایرنا، یک مقام اداره اطلاعات و اخبار وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: شکاری های اف-15 ناتو دو مورد جنگنده های سوخو-30 اس.ام روسیه را در هنگام پرواز تمرینی- آموزشی بر فراز دریای بالتیک همراهی کردند.

خبرگزاری روسی اینترفاکس روز شنبه به نقل از مقام وزارت دفاع روسیه نوشت: این رویدادها روزهای 23 ماه نوامبر و 13 ماه دسامبر (بترتیب دوم و بیست و دوم آذر ماه) رخ داد.

شکاری های اف-15 ناتو در هنگام پرواز جنگنده های سوخوی روسیه مدت کوتاهی به فاصله نزدیک همراهی کرده و سپس مسیر خود را تغییر داده و دور شدند.

مقام روس گفت: مسیر پرواز جنگنده های روسی با سازمان های مدیریت پرواز روسیه هماهنگ شده بود و مطابق با معیارهای بین المللی استفاده از حریم هوایی انجام گرفت و حریم دیگر کشورها را نقض نکرده است.

نیروی هوایی آمریکا صحنه هایی از همراهی جنگنده های سوخو-30 روسیه توسط جنگنده های اف-15 آمریکا بر فراز دریای بالتیک را منتشر کرد.

به گزارش رسانه های روسی، ستاد نیروی هوایی آمریکا در اروپا اعلام کرد که جنگنده های آمریکایی از پایگاه هوایی در لیکن هت انگلیس به پرواز در آمده بودند و جنگنده های روسی سیستم پیامدهی شناسایی را خاموش کرده و برنامه پرواز را اعلام نکرده بودند.

در یک سال اخیر چندین مورد رهگیری هوایی هواپیماهای روسی و ناتو توسط جنگنده های دو طرف گزارش شده است.

کد خبر 394708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha