جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۶ روز پس از نمایش در افتتاحیه شصت و هشتمین جشنواره برلین، «جزیره سگ‌ها» از آلمان به اسکاتلند می‌رود تا چهاردهمین جشنواره گلاسکو را هم افتتاح کند.

جزیره سگ ها

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكاتس‌من، وس اندرسن كه پيش از همه با «هتل بزرگ بوداپست» در سينماي جهان شناخته مي‌شود، چهار سال پيش با اين فيلم در افتتاحيه جشنواره گلاسكو حضور داشت. حالا سازمان‌دهندگان اين رويداد سينمايي در بريتانيا تصميم گرفته‌اند دومين انيميشن كارنامه فيلمساز 48 ساله آمريكايي را در شب آغازين جشنواره خود به نمايش بگذارند.

«جزیره سگ‌ها» نخستين انيميشني است كه جشنواره برلين را افتتاح مي‌كند و از اين رو اكران آن در گلاسكو مي‌تواند مهم باشد. داستان در ژاپن سال‌هاي دور مي‌گذرد و مربوط به دوره‌اي است كه سگ‌ها در جزيره متروك قرنطينه شده‌اند. پسري به نام آتاري براي يافتن سگ خود وارد جزيره مي‌شود و ساكنان آنجا از او برابر متجاوزان محافظت مي‌كنند. برايان كرانستن، اسكارلت جوهانسن، ادوارد نورتن، تيلدا سوئينتن، بيل موراي و... صداپيشه‌هاي «جزيره سگ‌ها» هستند.

اندرسن كه انيميشن «آقاي فوكس شگفت‌انگيز» را هم در كارنامه دارد، با «هتل بزرگ بوداپست» در اسكار 2015 در 10 رشته نامزد دريافت جايزه شد و در چهار رشته فني از جمله بهترين موسيقي متن اسكار برد. فيلم 105 دقيقه‌اي «جزيره سگ‌ها» روز چهارشنبه 21 فوريه در جشنواره گلاسكو روي پرده مي‌رود و از 30 مارس در بريتانيا اكران عمومي مي‌شود.

کد خبر 394620

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha