همشهری آنلاین: شهردار تبریز در دیدار مشترک با سفرای سه کشور تاجیکستان، بوسنی‌ و هرزگوین و اندونزی در کشورمان، بر لزوم توسعه ارتباطات فرهنگی و گردشگری تاکید کرد.

تبریز ۲۰۱۸

به گزارش ایسنا، ایرج شهین باهر، در این دیدار اظهار کرد: دیدار مشترک با سفرای سه کشور دوست که از دیرباز ارتباطات پربار فرهنگی و اجتماعی با ایران داشته‌اند، نقطه عطفی در دیپلماسی شهری رویداد تبریز 2018 است.

وی با بیان این‌که «تبریز 2018» مبدا اوج‌گیری جایگاه‌ بین‌المللی تبریز است، گفت: تبریز مجموعه‌ای از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی خود را از طریق پنجره گردشگری 2018، به سمت عموم گردشگران گشوده‌ و مصمم است تا از این فرصت برای همکاری‌های موثر در حوزه گردشگری و مدیریت شهری بهره بگیرد.

شهردار تبریز، انعقاد تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی را از زمینه‌های لازم برای استمرار روابط فرهنگی و اجتماعی خواند و افزود: در سال‌های گذشته، خواهرخواندگی تبریز با خجند تاجیکستان، بستر ارتباطات فرهنگی بین دو شهر بوده‌است؛ امیدواریم این بستر، در ارتباط با بوسنی‌و‌هرزگوین و اندونزی نیز محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مشترک هنری، هفته‌های فرهنگی، رویدادهای ورزشی و همکاری‌های رسانه‌ای، از جمله راهکارهایی است که می‌تواند فرصت ارتباطات منجسم بین شهرها را فراهم آورد.

شهین‌باهر با بیان این‌که مدیریت شهری امروز، نیاز مبرم به اشتراک مطالعات و تجربیات دارد، افزود: نخستین اولویت جهان امروز، حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی است و شهرداری‌ها با توجه به کارکرد خاص خود، می‌توانند در حوزه‌های خدمات شهری، پسماند، حمل‌ونقل عمومی و توسعه طبیعت شهر، شاخص‌های توسعه پایدار را به دور از جنبه‌های تشریفاتی و شعاری، محقق کنند.

وی ادامه داد: فراهم‌آوردن زمینه‌های مشترک سرمایه‌گذاری در هر یک از این حوزه‌ها، علاوه بر کیفی‌سازی اداره شهر، در تقویت اقتصاد شهر و ایجاد فرصت‌های اشتغال نیز تاثیرگذار خواهد بود.

شهردار تبریز در پایان این دیدار، لوح منقش به عمارت تاریخی شهرداری تبریز و «کتاب تبریز» را به سفرای سه کشور تاجیکستان، بوسنی‌و‌ هرزگوین و اندونزی در کشورمان اهدا کرد.

سفرای سه کشور تاجیکستان، بوسنی‌ و‌ هرزگوین و اندونزی در کشورمان در پایان دیدار با شهردار تبریز، از موزه فرش شهرداری تبریز بازدید کردند.

کد خبر 394538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha