پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

علی مولوی: همیشه همه‌چیز از آغاز شروع نمی‌شود و بعضی چیزها از میانه اتفاق می‌افتند. این کار را «جرج لوکاس» خالق دنیا و شخصیت‌های بی‌شمار مجموعه‌ی فیلم‌های «جنگ‌های ستاره‌ای» (که در ایران به نام «جنگ ستارگان» مشهور است) انجام داد.

دوچرخه شماره ۹۰۸

جرج لوكاس در سال 1977 ميلادي، فيلم «جنگ ستارگان: اميدي تازه» را رو‌ي پرده‌ي سينماها برد و ميليون‌ها نفر را شيفته‌ي اين دنياي فانتزي و فضايي كرد.

او داستان اولين سه‌گانه‌ي اين مجموعه را (كه با عنوان سه‌گانه‌ي اصلي هم شناخته مي‌شود) با «جنگ ستارگان: امپراتوري ضربه مي‌زند» در سال 1980 و «جنگ ستارگان: بازگشت جداي» در سال 1983 ميلادي به پايان رساند.

16سال زمان برد تا جرج لوكاس سه‌گانه‌ي جديدي از جنگ‌هاي ستاره‌اي را آغاز كرد. با اين تفاوت كه اين‌بار داستان سه‌گانه‌ي قبلي را ادامه نداد و روايتي را پيش ‌كشيد كه ماجراهاي آن پيش از سه‌گانه‌ي اصلي اتفاق مي‌افتاد؛ اين‌كه چه‌طور «آناكين اسكاي‌واكر» به «دارث‌وِيدِر» تبديل شد.

به اين ترتيب سه‌گانه‌ي تازه با عنوان‌هاي «جنگ ستارگان: تهديد شبح» در سال 1999، «جنگ ستارگان: حمله‌ي كلون‌ها» در سال 2002 و «جنگ ستارگان:‌ انتقام سيت»، به ترتيب قسمت‌هاي اول، دوم و سوم مجموعه‌ي شش‌گانه‌ي جنگ ستارگان لقب گرفتند و سه فيلم سه‌گانه‌ي اصلي، قسمت‌هاي چهارم، پنجم و ششم شدند.

بعد از تكميل‌شدن شش‌گانه‌ي جنگ ستارگان، به نظر مي‌رسيد ديگر همه‌چيز براي فيلم‌هاي جنگ ستارگان تمام شده باشد و جرج لوكاس به هواداران بي‌شمارش در دنيا اعلام كرد كه هرگز جنگ ستارگان ديگري نخواهد ساخت.

اما هفت سال بعد، استوديوي ديزني، كمپاني «لوكاس‌فيلم» را به مبلغ چهار ميليارد دلار خريد و ناگهان از ساخت سه‌گانه‌ي تازه‌اي خبر داد. استوديوي ديزني مي‌دانست كه روزهاي اوج جنگ‌ستارگان هنوز تمام نشده و هنوز هواداران بي‌شماري در همه‌ي گروه‌هاي سني هستند كه منتظرند فيلم تازه‌اي از جنگ ستارگان ببينند.

پيش‌توليد اين سه‌گانه‌ي تازه كه قرار شد قسمت‌هاي هفتم، هشتم و نهم باشند، آغاز شد و در نهايت «جي. جي. آبرامز»، سكان هدايت اولين قسمت اين سه‌گانه را با نام «جنگ ستارگان: نيرو برمي‌خيزد» برعهده گرفت.

يكي از ويژگي‌هاي مهم سه‌گانه‌ي جديد، حضور عوامل و بازيگراني بود كه قبلاً در نوجواني مخاطب فيلم‌هاي جنگ ستارگان بودند و حالا وارد اين دنياي فضايي مي‌شدند.

از طرفي با پيشرفت چشم‌گير فناوري‌هاي ديجيتال، جلوه‌هاي ويژه‌ي شگفت‌انگيزي به جنگ ستارگان اضافه شدند كه در سال 1977 در دسترس نبودند. البته آبرامز اعلام كرد تا حد امكان تمام تلاشش را كرده كه مثل همان‌زمان از تغيير چهره و عروسك‌هاي واقعي براي ساخت فيلمش استفاده كند تا تماشاگران تفاوت چشم‌گيري بين فيلم‌ها احساس نكنند.

فيلم در سال 2015 ميلادي اكران شد و متن ابتداييِ شناور در فضا در آغاز فيلم، آتشي به دل هواداران جنگ‌ستارگان انداخت؛ «لوك اسكاي‌واكر»، جداي مبارز و قهرمان كهكشان ناپديد شده و همه به‌دنبال او، به‌عنوان آخرين جداي هستند.

قسمت اول سه‌گانه‌ي جديد با ايجاد اين پرسش، معرفي شخصيت‌هايي جديد و روايت سرنوشت تلخ «هان‌ سولو»، يكي ديگر از قهرمان‌هاي محبوب كهكشان به پايان رسيد تا همه منتظر تازه‌ترين قسمت جنگ ستارگان، يعني «جنگ ستارگان: آخرين جداي» باشند.

 

دوچرخه شماره ۹۰۸

«اسكار آيزاك» در نقش «پو دمرون»

 

دوچرخه شماره ۹۰۸

«مارك هميل»، سال 1977 ميلادي در نقش «لوك اسكاي‌واكر»

 

دوچرخه شماره ۹۰۸

پشت‌صحنه‌ي جنگ ستارگان در سال 1977 ميلادي و استفاده از ماكت‌ براي خلق صحنه‌هاي نبرد

 

دوچرخه شماره ۹۰۸

پشت‌صحنه‌ي جنگ ستارگان در سال 2017 ميلادي

کد خبر 394487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha