همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: از شهروندان انتظار داریم در فصل سرما از شکار و زنده‌گیری حیوانات و پرندگانی که به شهرها و روستاها پناه می‌آورند خودداری کنند.

شهروندان در فصل سرما از حیات وحش حمایت کنند

به گزارش مهر، کیومرث کلانتری با بیان این که بارش نزولات آسمانی و برودت هوا در بعضی مناطق استان آغاز شده است، گفت: حفظ حیات وحش وظیفه همگانی است و انتظار محیط زیست از شهروندان این است که از نزدیک شدن، زنده‌گیری و یا احیانا شکار کردن حیوانات و پرندگانی که از تهدید سرما و گرسنگی در جستجوی مکانی امن‌تر به حاشیه روستاها و شهرها پناه می‌آورند خودداری کرده و در صورت رویت حیوانات وحشی در مناطق شهری و روستایی موضوع را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به این که همواره در فصل‌های سرد سال بارش برف و برودت شدید هوا باعث می‌شود بسیاری از حیوانات و پرندگان، موقتا از زیستگاه‌های خود در طبیعت فاصله بگیرند و به حومه شهرها و روستاها پناه آورند، افزود: حفاظت از حیات وحش علاوه بر این که به حفظ زیبایی‌های طبیعت و تعادل زیستی، کمک می‌کند، ارزش اخلاقی بالایی دارد.

کلانتری در پایان از شهروندان درخواست کرد تا از هرگونه تعلیف دستی حیات وحش در فصل سرما نیز خودداری کرده و در حفاظت از آن‌ها با محیط بانان مناطق تحت مدیریت محیط زیست همکاری کنند.

کد خبر 394418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha