همشهری آنلاین: بهرام توکلی پس از ناکامی در به سرانجام رساندن پروژه «برف سرخ» درباره بمباران شیمیایی سردشت سرانجام دست به کار شد و روایتی از روزهای دفاع مقدس را در «تنگه ابوقریب» به تصویر کشید.

تنگه ابوقریب

به گزارش همشهري آنلاين، هشتمين تجربه كارگرداني فيلمساز 41 ساله كه وارد بخش سوداي سيمرغ سي و ششمين جشنواره فيلم فجر هم شده، اين روزها در مراحل فني قرار دارد. حامد ثابت هم با تجربه همكاري با توكلي دوباره مسئوليت آهنگسازي را بر عهده گرفت تا «تنگه ابوقريب» را براي نمايش در بخش مسابقه جشنواره آماده كند. فيلم محصول سازمان هنري رسانه‌اي اوج است و به تازگي نخستين تصوير از آن در رسانه‌ها منتشر شده است.

جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی نقش‌هاي اصلي «تنگه ابوقريب» را بازي مي‌كنند كه داستان و ماجراهاي آن در روزهاي پاياني دوران دفاع مقدس در منطقه‌اي حساس مي‌گذرد. در ۲۱ تیر 67 دشمن در يك تك گسترده مي‌خواهد وارد خاك ايران شود اما رزمندگان گردان عمار در تنگه ابوقريب در منطقه فكه و شرهاني مقابل نيروهاي رژيم بعث مقاومت مي‌كنند و حماسه‌اي ماندگار خلق مي‌كنند.

سعيد ملكان با تجربه همكاري با توكلي در «بيگانه» و «آسمان زرد كم‌عمق»، اينجا در «تنگه ابوقريب» روي صندلي تهيه‌كنندگي نشسته است. ملكان كه نام خود را با فيلمي چون «ابد و يك روز» سر زبان‌ها انداخته، مي‌تواند خاطره خوب «ويلايي‌ها» را با پروژه تازه خود هم تكرار كند. ضمن اينكه او «برادرم خسرو»، «گينس»، «در سكوت» و چند فيلم ديگر را هم در كارنامه دارد و البته همچنان يكي از نام‌هاي مهم در عرصه طراحي چهره‌پردازي است.

عزتي كه امسال فيلم‌هاي پرفروش و موفق «اكسيدان» و «آينه بغل» را روي پرده داشته و از ستون‌هاي اصلي «ماجراي نيمروز» بوده، با «تنگه ابوقريب» نقشي متفاوت را تجربه مي‌كند. اين تجربه اول همكاري او با توكلي است. اين بازيگر جوان و پولساز پس از موفقيت هنري و تجاري «ماجراي نيمروز»، بار ديگر كنار محمدحسين مهدويان قرار گرفت و به اين ترتيب با «لاتاري» و «تنگه ابوقريب» در بخش سوداي سيمرغ با خودش رقابت خواهد كرد.

توكلي كه با كارگرداني فيلم سينمايي «من ديگو مارادونا هستم» و نويسندگي مجموعه نوروزي «بيمار استاندارد» دو ناكامي بزرگ را در دو سه سال اخير تجربه كرده، با «تنگه ابوقريب» شايد به دوران اوج خود بازگردد؛ زماني كه با «اينجا بدون من» و «پرسه در مه» دل منتقدان و تماشاگران را يكسان مي‌ربود.

کد خبر 394387

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha