دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اعضای وزارتخانه‌ها و پارلمان اردن در جلسه پارلمان این کشور نشان‌هایی را به لباس خود وصل کردند که روی آن تصاویری از پادشاه اردن با لقب خادم اولین و سومین حرم شریف بود.

 هانی الملقی، نخست‌وزیر اردن و بیشتر وزرا و نمايندگان در جلسه پارلمان اردن برای تصویب بودجه، نشان‌هايي را به سینه خود وصل کرده بودند که روی آن تصویر ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن با عبارت "خادم اولین قبله و سومین حرم شریف" نوشته شده بود.

هنوز مساله سیاسی که پشت این اقدام وزرا و نمایندگان اردنی است، مشخص نیست، اما آن‌ها با این اقدام می‌خواستند پیام سیاسی بسیار مهم و بی‌سابقه‌ای را برسانند.

دادن این لقب به ملك عبدالله، پادشاه اردن به صورت رسمی اعلام نشده‌است.

تغییر القاب تنها از طریق تصمیم پادشاه ممکن است، اما تحلیلگران معتقدند، آنچه در پارلمان رخ داد مقدمه احتمالی برای نامگذاری رسمی و قانونی پادشاه اردن به این لقب است.

به گزارش ایسنا به نقل از القدس العربی، پادشاه اردن به شدت با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس مخالفت کرد.

به گفته منابع اردنی، الملقی و عاطف طراونه، رئیس پارلمان با انجام پروتکلی جدیدی که لقب تازه‌اي را به پادشاه اردن می‌دهد، مخالفت نکرده‌اند.

این لقب در حالی به پادشاه اردن داده شده که رسانه‌های سعودی معمولا ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان را "خادم حرمین شریفین" می‌نامند.

لقب جدید نشان‌دهنده تلاش اردن برای پایبندی کامل نسبت به قیموميت این کشور بر قدس است.

کد خبر 394260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha