همشهری آنلاین: هفتاد و یکمین سالروز تولد استاد محمدرضا لطفی عصر جمعه آینده با حضور چهره‌های نام‌آشنای موسیقی ایران و اعضای گروه‌های عارف و شیدا در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

محمدرضا لطفی

به گزارش همشهري آنلاين، بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران با مشارکت مکتب‌خانه میرزاعبدالله در حالي روز تولد رديف‌دان، آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده نامدار معاصر را گرامي مي‌دارد كه سه سال و نيم از درگذشت او در 67 سالگي مي‌گذرد. قرار است در اين برنامه استادان موسيقي ايران درباره جنبه‌هاي هنری و شخصیتی استاد لطفی سخن بگویند و در ادامه به یاد او قطعه‌هايي براي حاضران در سالن خليج فارس فرهنگسراي نياوران بنوازند.

استاد لطفی كه از بنیانگذاران کانون فرهنگی و هنری چاوش، سرپرست گروه شیدا و موسس مکتب‌خانه میرزا عبدالله بود، 17 دي 1325 در گرگان به دنيا آمد و با خلق آثاری چون «ایران ای سرای امید»، «کاروان شهید»، «برادر بی‌قراره» و «عشق داند» خود را به مردم شناساند. او علاوه بر ترتيب کامکارها، مجید درخشانی، صدیق تعریف و حمید متبسم، با تاج اصفهانی، غلامحسین بنان و محمدرضا شجریان همكاري و شهرام ناظری، صدیق تعریف و... به موسيقي ايران معرفي كرد.

ويژه‌برنامه هفتاد و یکمین سالروز تولد استاد فقيد محمدرضا لطفی جمعه 15 دی ساعت 19 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و حضور در این برنامه برای علاقه‌مندان موسيقي آزاد است.

کد خبر 394143

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha