همشهری آنلاین: سو گرافتن که در دنیای ادبیات جنایی با مجموعه «الفبای کینزی میلهاون» شناخته می‌شد، پس از دو سال مبارزه با بیماری سرطان در ۷۷ سالگی در خانه خود در کالیفرنیا از دنیا رفت.

سو گرافتن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از بوك‌سلر، او خالق يك مجموعه محبوب و پرفروش جنايي معمايي بود كه هر جلدش با يك حرف آغاز مي‌شد. آخرين مجلد «الفباي كينزي ميلهاون» هم «واي به نشانه ديروز» نام داشت كه تابستان امسال به بازار آمد. گرافتن در دوران زندگي خود هرگز اجازه نداد كتاب‌هايش به فيلم سينمايي يا مجموعه تلويزيوني تبديل شود و به گفته دخترش جيمي كلارك، اين مجموعه با حرف Y به پايان رسيده است.

قهرمان داستان‌هاي جنايي معمايي او يك كارآگاه زن به نام كينزي ميلهاون است كه در شهر خيالي سانتاترزا در كاليفرنيا زندگي مي‌كند و نخستين بار در 1982 با كتاب «اي به نشانه غيبت در لحظه وقوع جرم» به مخاطبان معرفي شد. اين كتاب در فهرست پرفروش‌هاي بازار آمريكا در صدر بود و در گوشه و كنار دنيا به 26 زبان ترجمه و منتشر شد.

گرافتن به واسطه تيزهوشي ذاتي و شخصيت‌هايي كه خلق مي‌كرد همواره ستايش مي‌شد و براي مجموعه آثارش مورد توجه هم قرار گرفت. از جمله افتخارهاي او مي‌توان به مدال‌هاي انجمن جنايي‌نويسان بريتانيا و معمايي‌نويسان آمريكا اشاره كرد.

کد خبر 394120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha