همشهری آنلاین: سال ۲۰۱۷ میلادی با اکران فیلم‌هایی همراه بود که با وجود بودجه‌های سنگین و تبلیغات فراوان در گیشه شکست خوردند و علاقه‌مندان به سینما را ناامید کردند.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از اينترتینمنت ویکلی، در زیر نگاهی خواهیم داشت به فیلم‌هایی که در سال 2017، بزرگ‌ترین شکست‌های تجاری را برای کمپانی‌های سازنده رقم زدند:

  • «شاه آرتور: افسانه شمشیر»

هزینه تولید: 175 میلیون دلار- فروش جهانی: 148 میلیون دلار

پروژه سینمایی پرهزینه «شاه آرتور: افسانه شمشیر» ساخته «گای ریچی» که با بودجه 175 میلیون دلاری ساخته شده بود در همان اولین هفته اکران جهان به فروشی بسیار پائین‌تر از حد انتظار 14.7 میلیون دلاری دست یافت تا یک شکست بزرگ برای کمپانی برادران وارنر شکل گیرد.

این فیلم حماسی و فانتزی با بازی بازیگرانی چون «چارلی هونام» در نقش شاه آرتور، «جود ل»، «آسترید برژه-فریسبه»، «جایمن هانسو» و «اریک بانا» و همچنین نقش‌افرینی کوتاه «دیوید بکهام» در نهایت به فروش 148.7 میلیون دلاری در گیشه جهانی دست یافت تا حتی هزینه تولید خود را نیز به دست نیاورده باشد.

  • «والرین: شهر هزار سیاره»

هزینه تولید: 197 میلیون دلار- فروش جهانی: 225 میلیون دلار

«والرین: شهر هزار سیاره» از شکوه بصری خاص فیلم‌های ساخته «لوک بسون» بهره‌مند است اما از منبع مبهم (یک کامیک بوک فرانسوی) و همچنین عدم تعامل و هماهنگی میان بازیگران اصلی رنج می‌برد. هزینه تولید این فیلم که 197 میلیون دلار اعلام شده با پرهزینه‌ترین قسمت‌های مجموعه فیلم‌های هالیوودی «ترانسفورمرها» و «مردان ایکس» برابری می‌کند تا ساخته «لوک بسون» که اقتباسی از یک رمان مصور است، عنوان پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای فرانسه را به خود اختصاص دهد. مجموعه کتاب‌های مصور «والرین» اثر «پی‌یرکریستین» و «ژان کلود مزیره که در سال 1967 منتشر شد،‌ به ماجراهای سفر در زمان و مکان مامور «والرین» و همکارش «لورلین» می‌پردازد.

  • «مادر»

هزینه تولید: 30 میلیون دلار- فروش جهانی: 44.5 میلیون دلار

امسال بسیاری برای دیدن فیلم ترسناک «مادر» جدیدترین ساخته «دارن آرنوفسکی» کنجکاو بودند. فیلمی که در نهایت با بازخوردهای متفاوتی رو به رو شد و عده‌ای آن را دوست داشتند و عده‌ای دیگر انتقادات فراوانی به آن وارد کردند. «مادر» که در جشنواره فیلم ونیز و سپس تورنتو رونمایی شد در سینماهای آمریکا نمره کم‌سابقه (F) از سوی مخاطبان سینمایی دریافت کرده که به معنای یک شکست کامل برای این فیلم محسوب می‌شود.

این فیلم با بازی «جنیفر لاورنس» و «خاویر باردم» دو بازیگر برنده اسکار روایتگر داستان زوج جوانی است که زندگی آنها تحت تاثیر ورود یک میهمان ناخوانده دگرگون می‌شود. بسیاری از مخاطبان این درام ترسناک و روانشناختی پس از تماشای آن به نوعی دچار سردرگمی شده‌اند و داستان فیلم را به خوبی متوجه نشده‌اند و واکنش‌های منفی به فیلم‌ داشتند و برخی دیگر آن را یک شاهکار معرفی کردند. در نهایت این فیلم تنها توانست هزینه‌های تولید خود را گیشه سینما کسب کند.

  • «تا شب زنده بمان»

هزینه تولید: 90 میلیون دلار- فروش جهانی: 22.7 میلیون دلار

«بن افلک» امسال فیلم «تا شب زنده بمان» بر اساس رمانی به همین نام نوشته «دنیس لهان» به سینما آورد و علاوه بر کارگردانی و بازیگری در این فیلم یکی از تهیه‌کنندگان آن نیز بود اما این فیلم در نهایت یک شکست بزرگ تجاری را رقم زد و نزد مخاطبین نیز با نقدهای عمدتا منفی بازخورد داشت. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به «ال فانینگ»، «برندن گلیسون»، «کریس مسینا» و «سینا میلر» اشاره کرد.

  • «روز میهن‌پرستان»

هزینه تولید: 45 میلیون دلار- فروش جهانی: 50.5 میلیون دلار

«روز میهن‌پرستان» به عنوان یکی از فیلم‌هایی که «مارک والبرگ» را به پرهزینه‌ترین بازیگران سال 2017 تبدیل کرد، بر اساس داستان واقعی از بمب‌گذاری در دوی ماراتون بوستون ساخته شد و به عقیده منتقدین خیلی زود پس از این ماجرای تروریستی در سال 2013 به سینما آمد و در نهایت نتوانست هیچ سودی را نصیب کمپانی سازنده کند.

  • «آدم برفی»

هزینه تولید: 35 میلیون دلار- فروش جهانی: 43 میلیون دلار

«آدم برفی» فیلمی به کارگردانی «توماس آلفردسون» با بازی «مایکل فاسبندر» فیلمی ترسناک و جنایی بود که مورد اقبال کمی قرار گرفت. منتقدین سینمایی این فیلم را کلیشه‌ای و نه چندان درگیرکننده معرفی کردند.

از دیگر شکست‌های بزرگ تجاری سینما در سال 2017 می توان به این موارد اشاره کرد:

«آتش آزاد»- هزینه تولید: 7 میلیون دلار، فروش جهانی: 3.8 میلیون دلار

«نبرد دو جنس»- هزینه تولید: 25 میلیون دلار، فروش جهانی: 17.8 میلیون دلار

«دیترویت»- هزینه تولید: 34 میلیون دلار، فروش جهانی: 21.5 میلیون دلار

«بلیدرانر»- هزینه تولید: 150 تا 180 میلیون دلار، فروش جهانی: 258 میلیون دلار

«تنها شجاعان»- هزینه تولید: 38 میلیون دلار، فروش جهانی: 23 میلیون دلار

«لوگان خوش‌شانس»- هزینه تولید: 29 میلیون دلار، فروش جهانی: 46.7 میلیون دلار

«قوی‌تر»- هزینه تولید: 30 میلیون دلار، فروش جهانی: 6.1 میلیون دلار

کد خبر 394106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha