همشهری آنلاین: ایو مورالس، رئیس جمهور بولیوی با انتقاد شدید از تصمیم گواتمالا در انتقال سفارت خود در فلسطین اشغالی از تل آویو به قدس در پیروی از آمریکا گفت: گواتمالا شرافت و کرامت خود را به آمریکا فروخت.

 مورالس: گواتمالا کرامت خود را به آمریکا فروخت

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری روسیا الیوم، مورالس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اقدام گواتمالا مغایر با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در این خصوص و اهانت آشکار به جامعه بین الملل است.

رئیس جمهور بولیوی با اظهار تاسف از اینکه برخی دولت ها کرامت خود را می فروشند تا کمک های مالی آمریکا را از دست ندهند، تصمیم گواتمالا در انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس را محکوم کرد.

وی همچنین تصمیم آمریکا در کاهش بودجه سازمان ملل به میزان 285 میلیون دلار را محکوم و آن را پاسخ به اقدام مجمع عمومی شورای امنیت در محکوم کردن تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس به عنوان پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) دانست.

رئیس بولیوی تاکید کرد: تصمیم ترامپ در انتقال سفارت واشنگتن از تل آویو به قدس کاری بیهوده و در عین حال باج خواهی بوده و آمریکا در تلاش برای خرید وجدان ملت ها است.

مورالس تصریح کرد که ترامپ باید بفهمد که صاحب جهان نیست.

گواتمالا اخیرا با پیروی از آمریکا، تصمیم خود در انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را اعلام کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در 15 آذر اعلام کرد که واشنگتن سفارت خود را در اسراییل (سرزمین های اشغالی) از تل آویو به قدس انتقال می دهد؛ اقدامی که با مخالفت شمار زیادی از کشورها، سازمان ملل و مجامع بین المللی قرار گرفت.

کد خبر 393909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha