دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسیتال پیانو هوشیار خیام، آهنگساز و نوازنده جوان در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود

هوشیار خیام در سال گذشته قطعه «شیشه رنگی» را به سفارش گروه «زهی پارسیان» و «گریان سرگردان در نوکولن» به سفارش «وین فاستر» را انجام داد. او این روزها مشغول تنظیم مجدد «ترکمن» و «عصیان» آثار برجسته «استاد حسین علیزاده» برای پیانوست.

هوشیار خیام فوق لیسانس و دکترای خود در رشته آهنگسازی را از دانشگاه سینسیناتی آمریکا گرفته است . او این روزها در دانشکده هنرهای زیبا تدریس می کند  در کنسرت روز چهارشنبه و پنچشنبه 28 و 29 آذر  او قطعاتی را می‌نوازد که آنها را به حسین علیزاده، محمدرضا درویشی، پیمان یزدانیان، ثمین باغچه بان و حامد مهاجر تقدیم کرده است.

اجراهای او در ارکستر به رهبری ژان زانگ (2003 آمریکا)، تکنوازی در ارکستر اینتی به رهبری مارک گیبسون (2005 در آمریکا) و کنسرت در برلین، سینسیناتی و تهران از جمله برنامه های موفق اوبه شمار می آید.

وی تألیف و ترجمه‌هایی در زمینه موسیقی نیز دارد که از آن جمله می‌توان به شاعر پیانو، منتخب آهنگسازی‌ها، رهبری ارکستر و منتخب قطعات برای آنسامبل اشاره کرد.

گشایش وفوگ، تاتاری، کویری، سفید، جنوبی، شب روشن، جنگل بلور، برف می بارد، اسلیمی، باران می بارد و ... عنوان قطعاتی ست که هوشیار خیام چهارشنیه و پنج شنبه در فرهنگسرای نیاوران خواهد نواخت.

کد خبر 39389

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز