همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از اداره پلیس فدرال این کشور (اف بی آی) و ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون رقیب دمکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، به دلیل گردآوری پرونده‌ای علیه وی و ستاد انتخاباتی‌اش به اتهام ارتباط با روسیه انتقاد کرد.

انتقاد ترامپ از اف بی آی و کلینتون در ارتباط با پرونده روسیه

به گزارش ایرنا، وی توییت کرد: این پرونده، قلابی است، ستاد انتخاباتی کلینتون و کمیته ملی حزب دمکرات، بودجه مخصوص این پرونده را تامین کرده اند. اف بی آی پس از این مدت، قادر به اثبات ادعاهای مطرح شده در این پرونده مبنی بر تبانی روسیه و ترامپ نیست. اف بی آی آلوده است و آنها از چرندیات این هیلاری شیاد، به عنوان مبنایی برای پیگرد ستاد ترامپ استفاده کرده اند.

نشریه هیل نیز نوشت: ستاد انتخاباتی کلینتون و کمیته ملی حزب دمکرات آمریکا، بخشی از هزینه های لازم برای این پرونده را که مجموعه ای از تحقیقات علیه ستاد انتخاباتی ترامپ است، تامین کرده اند.

هر چند تحقیقات این پرونده در ابتدا با هدف دستیابی به اطلاعاتی در مورد نامزدهای حزب جمهوریخواه، صورت گرفت، اما در نهایت مناسبات بین ستاد انتخاباتی ترامپ و مسکو، به موضوع اصلی این پرونده تبدیل شد.

ترامپ به تازگی از اف بی آی به دلیل آنچه رویکرد جانبدارانه و برخوردار از انگیزه سیاسی در روند تحقیقات روسیه دانسته شده است، انتقاد کرد و روز یکشنبه در توییتی «اندرو مک کابی» معاون مدیر اف بی آی را به فساد در پرونده تحقیقات از کلینتون متهم کرد. مک کابی به دلیل قرار گرفتن در معرض اتهام جانبداری علیه ترامپ، تصمیم دارد در ماه های پیش رو از این نهاد خداحافظی و اعلام بازنشستگی کند.

مک کابی هفته گذشته به کنگره احضار شد تا پشت درهای بسته به پرسش نمایندگان دو کمیته مجزا در قالب پرونده جدید تحقیقات اف بی آی و پرونده تحقیقاتی سال 2016 این سازمان در مورد مساله ایمیل های هیلاری کلینتون پاسخ دهد. نقش مک کابی به عنوان فرد ناظر بر تحقیقات در مورد این ایمیل ها، زیر ذره بین قرار گرفته است.

مک کابی ماه می گذشته (اردیبهشت ماه) در پی اخراج «جیمز کومی» مدیر وقت اف بی آی، به عنوان قائم مقام این نهاد برگزیده شد. کومی نظارت بر تحقیقات اف بی آی در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را برعهده داشت.

کد خبر 393821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha