سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوش مصنوعی این روزها به اندازه‌ای پیشرفت کرده‌است که از آنها در خرید و فروش سهام، رستوران‌داری و تشخیص بیماری استفاده می‌شود، اما این تمامی قابلیت‌ یک روبات نیست، روبات‌ها هم می‌توانند ویژگی‌های هنری داشته‌باشند.

روبات

براساس گزارش انگجت، كلوبي به نام كارلووي لاژن در پراگ جمهوري چك يك بازوي روباتيك را به عنوان دي.جي به كار گرفته‌است. اين تصميم پس از آن گرفته شد كه مديريت اين كلوب با يك شركت روباتيك شرط بست كه چنين كاري را انجام خواهد داد.

اين روبات از نرم‌افزاري ويژه براي انتخاب آهنگ‌ها استفاده مي‌كند، و سي‌دي‌ها را با گيره‌هايي مخصوص برمي‌دارد تا آهنگ‌ها را پشت سر هم بچيند. روبات حتي مي‌تواند به سبك دي‌جي‌هاي واقعي با آهنگ حركت كرده و يا سي‌دي‌ها را خرد كند.

اين روبات به صورت 24 ساعته مورد استفاده قرار نمي‌گيرد و به صورت چرخشي با برنامه‌ريز خود در اين كلوب فعاليت مي‌كند. مشتريان كلوب واكنش‌هاي متفاوتي به آن نشان مي‌دهند و تعدادي از آنها روبات را دوست دارند اما برخي ديگر ترجيح مي‌دهند دي‌جي آنها انساني باشد كه مي‌داند درحال انتقال چه حسي به شنوندگانش است، كسي كه بتواند به احساسات آنها واكنش نشان دهد.

کد خبر 393738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha