همشهری آنلاین: «کوچک کردن» نام فیلم تازه الکساندر پین است اما شاید مناسب‌ترین عبارت برای توصیف سالی باشد که مت دیمن در گیشه سینماهای آمریکا و جهان پشت سر گذاشت.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، اين پروژه درامدي يا همان كمدي درام از نخستين نمايش‌ها در روز پنجشنبه در حدود 1900 سالن آمريكاي شمالي به رقم 425 هزار دلار رسيد و تعداد سينماهاي نمايش‌دهنده آن در روز جمعه به 2668 افزايش يافت. با در نظر گرفتن درآمد دو ميليون دلاري در روز جمعه، مجموع درآمدهاي «كوچك كردن» در چهار روز منتهي به كريسمس حدود هفت ميليون دلار شد كه براي فيلمي از ديمن چندان اميدواركننده نيست.

پروژه‌اي كه با 65 ميليون دلار هزينه توليد و در جشنواره ونيز امسال رونمايي شده، از سوي منتقدان هم چندان جدي گرفته نشده است. «كوچك كردن» داستان آينده‌نگرانه زن و مردي است كه تصميم مي‌گيرند براي آغاز يك زندگي تازه در جامعه‌هاي آزمايشي بسيار بسيار كوچك شوند. پايگاه معتبر راتن توميتوز به فيلم امتياز 52 از 100 داده و سايت سينمااسكور هم با درجه متوسط به پايين C از آن استقبال كرده است.

تمام اينها در حالي است كه هيات ملي نقد «كوچك كردن» را يكي از 10 فيلم برتر سال 2017 معرفي كرده و هونگ چو براي بازي در آن نامزد دريافت جايزه بهترين بازيگر زن مكمل از جوايز گلدن گلوب و اتحاديه بازيگران سينما شده است. فيلم دو ماه پس از «سابربيكان» جورج كلوني روي پرده سينماها رفت؛ فيلمي با بازي ديمن كه هفته اول اكران با سه ميليون دلار در 2036 سينما نهم شد و پارامونت اين پروژه 25 ميليون دلاري را پس از سه هفته از پرده‌ها پايين كشيد.

ديگر فيلم امسال ستاره هاليوودي «ديوار بزرگ» بود؛ پروژه مشترك و 150 ميليون دلاري چين و آمريكا به كارگرداني ژانگ ييمو كه اوايل 2017 در آمريكاي شمالي 45 ميليون دلار فروخت و به لطف فروش 170 ميليون دلاري در چين، مجموع درآمد آن به 290 ميليون دلار رسيد. هر چند حضور ديمن سفيدپوست در فيلمي با بازيگران رنگين‌پوست و آسيايي به اعتبار خود او و هاليوود بيش از گذشته آسيب زد.

تا پيش از سال 2017، مت ديمن از ستاره‌هاي پولساز دنياي فيلم و سينما بود. سال گذشته «جيسن بورن» او در دنيا 415 ميليون دلار فروخت و سال پيش‌تر «مريخي» 630 ميليون دلار و چند نامزدي و جايزه اسكار به جيب زد. ديمن يكي از ستون‌هاي اصلي سه‌گانه «اوشن» هم بود كه بين سال‌هاي 2001 تا 2007 بيش از يك ميليارد و 100 ميليون دلار فروختند و از مهم‌ترين و موفق‌ترين سه‌گانه سينمايي لقب گرفتند.

پس از يك سال همراه با ناكامي، حالا اين پرسش مطرح است كه آيا 2018 مي‌تواند بار ديگر سكوي پرتاب ديمن باشد؟ بازيگر 47 ساله كه يك جايزه اسكار از پنج نامزدي در كارنامه دارد و مهم‌ترين فيلم كارنامه‌اش در آينده نزديك، «هشت يار اوشن» است؛ پروژه‌اي كاملا زنانه با بازي ساندرا بولاك، كيت بلانچت، آن هاتاوي، ميندي كيلينگ و ريحانا. بايد اميدوار باشيم فرودهاي ديمن به پايان رسيده و از امروز فرازهاي او آغاز شده باشد.

کد خبر 393704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha