همشهری آنلاین: آخرین فیلم از مجموعه «جنگ‌های ستاره‌ای» در دومین هفته اکران یک رکورد دیگر خلق کرد و با پیوستن به باشگاه بازنده‌های ۱۰۰ میلیون دلاری، حدود ۶۹ درصد مخاطبان خود را نسبت به هفته گذشته از دست داد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از فوربس، «آخرين جداي» كه بسياري از ركوردهاي فروش را شكسته و جابه‌جا كرده، اين هفته يك ركورد منفي به نام خود سند زد و با وجود كاهش شديد تماشاگرانش، با 69 ميليون دلار صدرنشين جدول فروش كريسمس شد. اين آمار هر چند در ظاهر خوب به نظر مي‌رسد اما براي يك فيلم بزرگ و پرهزينه آن هم در تعطيلي‌هاي پايان سال چندان خوشايند و معمول نيست. همزمان شدن كريسمس با روزهاي يكشنبه و دوشنبه هم از دلايل افت فروش فيلم‌ها در آمريكاي شمالي است.

«هري پاتر و يادگاران مرگ-بخش دوم» در 2011 در دومين هفته اكران 72 درصد تماشاگرانش را از دست داد و اين آمار براي «بيگانه: كاوننت» در سال جاري ميلادي حدود 70 درصد بود. ضمن اينكه «پياده‌روي طولاني بيلي لين بين دو نيمه» يك ركورد تازه در كاهش تعداد تماشاگران خلق كرد و آمار فروش هفته دوم آن 77 درصد كمتر از هفته اول اكران بود. نكته اينجاست با وجود كاهش 69 درصدي تماشاگران، هشتمين «جنگ‌هاي ستاره‌اي» بيش از ديگر فيلم‌ها پول از دست داد.

فروش هفته دوم «آخرين جداي» به كارگرداني رايان جانسن حدود 151 ميليون دلار كمتر از آمار هفته اول و در نوع خود يك ركورد است. «نيرو بيدار مي‌شود» با 147 ميليون دلار منفي در جاي دوم اين جدول ايستاده و «هري پاتر و يادگاران مرگ» با 127 ميليون دلار سوم است. هنوز هم تعداد آثار حاضر در باشگاه فيلم‌هايي كه فروش هفته دوم آنها دست‌كم 100 ميليون دلار كمتر از هفته اول است، چندان زياد نيست.

به لطف كاهش فروش 151 ميليون دلاري «آخرين جداي»، مي‌توان يك باشگاه 150 ميليون دلاري هم كنار باشگاه قبلي راه انداخت و منتظر پيوستن عضوهاي تازه به آن شد. باشگاه بازندگان 100 ميليون دلاري هشت عضو دارد كه عبارتند از «آخرين جداي»، «هري پاتر و يادگاران مرگ2»، «بتمن عليه سوپرمن» با 115 ميليون دلار، «انتقام‌جويان: عصر اولتران» با 114 ميليون دلار، ««كاپيتان آمريكا: جنگ داخلي» و «دنياي ژوراسيك» با 107 ميليون دلار، «انتقام‌جويان» با 104 ميليون دلار و «آيرون‌من3» با 102 ميليون دلار.

«گرگ و ميش: ماه نو»، «جنگ‌هاي ستاره‌اي: نيرو بيدار مي‌شود» و «شواليه تاريكي برمي‌خيزد» ديگر فيلم‌هايي هستند كه تفاوت رقم فروش هفته‌اي اول و دوم آنها بين 90 تا 100 ميليون دلار است. «آخرين جداي» هم به مرز 400 ميليون دلار نزديك شده و انتظار مي‌رود تا پيش از پايان سال 2017 به رقم 465 ميليون دلار برسد.

کد خبر 393681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha