دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بروز پدیده گرد و غبار شدید با منشا داخلی، شهرستان اهواز را کاملا محو کرد و دید افقی را به شدت کاهش داد.

گرد و غبار شدید اهواز را محو کرد

به گزارش مهر، از ساعتی قبل با بروز پدیده گرد و غبار شدید که منشا آن داخلی است، اهواز در هاله‌ای از گرد و غبار محو شد و دید افقی به پائین‌ترین سطح خود رسیده است.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان در همین زمینه اعلام کرده است که به علت وزش بادهای قابل ملاحظه تا نسبتا شدید، شاهد فعالیت کانون‌های داخلی گرد و خاک، کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده در اهواز و حومه و نیز مناطقی از جنوب و غرب استان از اواسط امروز هستیم.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت از محیط زیست خوزستان غلظت گرد و غبار در شهر اهواز تا ساعت ۱۳ به ۶ هزار و ۹۱۵ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است. این میزان آمار نشان می‌دهد مردم اهواز در حال تنفس هوایی به ۴۶ برابر حد مجاز هستند.

کلیه مدارس شهرهای اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، رامشیر و بندر ماهشهر، دشت آزادگان و  شادگان نیز در نوبت ظهر امروز تعطیل شد.

در همین زمینه مدیریت بحران استانداری خوزستان، فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی اهواز و ۶ شهرستان دیگر استان به علت گرد و خاک تا ساعت ۱۳ اعلام کرد. به علت آلودگی و گرد و غبار موجود ادارت شهرستانهای اهواز، باوی، حمیدیه، کارون، ماهشهر، دشت آزادگان و رامشیر تا ساعت ۱۳ امروز فعالیت كردند.

توصیه می‌شود؛ بیماران قلبی و ریوی در این شرایط ضمن مصرف به موقع داروهای خود، به هیچ وجه در معرض هوای بیرون قرار نگیرند و از منزل تا برطرف شدن کامل آلودگی هوا بیرون نیایند. همچنین افرداد عادی در صورت کار ضروری داشتن و نیاز به خروج از منزل، حتماً از ماسک استاندارد (ماسک‌های مخصوص گرد و غبار) استفاده کنند.

کد خبر 393668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha