همشهری‌آنلاین: مشاوران انگلیسی خبر دادند، رئیس جمهور سوریه در پی درخواست‌های بین‌المللی درباره خروج هفت کودک مبتلا به سرطان از غوطه شرقی، این موضوع را بررسی می‌کند.

یکی از مشاوران اتحادیه مراقبت‌های پزشکی و امدادرسانی انگلیس گفت، این اتحادیه با دفتر شخصی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه وارد گفت‌وگو شده و او شخصا تصمیمش را در این‌باره در هفته آتی اعلام خواهد کرد.

هفت کودک از میان بیش از ۱۳۰ کودک دیگر در غوطه شرقی نیازمند معالجه‌های پزشکی فوری هستند.

 به دنبال محاصره پنج ساله و در سایه افرایش بی‌سابقه عملیات نظامی، وخامت اوضاع انسانی و بهداشتی در غوطه شرقی منجر به کمبود مواد غذایی و پزشکی و سوء تغذیه حاد کودکان شده و سازمان‌های بین‌المللی و برخی از کشورها خواهان ورود کمک‌ها، لغو محاصره و خروج بیماران شده‌اند.

در این راستا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز اعلام کرد، این کشور براي خروج حدود ۵۰۰ تن از غوطه شرقی که ۱۷۰ تن از آنها به کمک‌های انسانی فوری نیاز دارند، با روسیه همکاری می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سیریانیوز،اردوغان پیش از سفر به سودان گفته بود، در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه این موضوع را مطرح و راه‌های کمک‌رسانی به غوطه شرقی را بررسی کرده است.

او افزود، روسای ستاد ارتش ترکیه و روسیه اقدام‌هاي لازم را برای این امر بررسی می‌کنند.

یک مشاور سازمان ملل در امور انسانی در سوریه در ماه نوامبر اوضاع غوطه شرقی را "اوضاع انسانی فوق‌العاده" توصیف کرد.

غوطه شرقی تحت کنترل شورشیان مسلح از جمله "جیش الاسلام" و "فیلق الرحمن" قرار دارد و در این استان درگیری‌های زیادی رخ داده است.

منطقه غوطه شرقی براساس توافقنامه نشست آستانه در ماه سپتامبر جزء مناطق کاهش تنش است.

کد خبر 393633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha