همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر علی‌اکبر حقدوست را به عنوان دبیر ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت منصوب کرد.

دبیر ستاد کشوری طرح تحول سلامت

به گزارش همشهري آنلاين، متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علی‌اکبر حقدوست

معاون محترم برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی

طرح تحول سلامت،  محصول تفکری است که اصلاح و بهبود مستمر عدالت، کیفیت و کارآیی نظام سلامت را در همه‌ کارکردهای بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش سلامت دنبال می‌کند. بدین لحاظ تداوم، ارتقا و نهادینه سازی طرح تحول سلامت در چارچوب برنامه ششم توسعه کشور یکی از ارکان برنامه وزارت بهداشت در دولت دوازدهم را تشکیل داده است.

برای تحقق این مهم، نقش معاونت برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی در ایجاد یکپارچگی در برنامه‌ها و هماهنگی بین معاونت های ستادی و عوامل اجرایی کلیدی‌است، لذا به موجب این ابلاغ جنابعالی به عنوان دبیر ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت منصوب می شوید. ضروری است در اجرای وظایف مشروح زیر با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود اهتمام ورزید. از سایر معاونین، ادارات ذیربط وزارت و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور انتظار دارم با جناب عالی نهایت همکاری و هماهنگی را داشته باشند.

1. اصلاح ساختار دبیرخانه ستاد کشوری تحول سلامت

2. ایجاد هماهنگی برای تشکیل و مدیریت جلسات ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت

3. ابلاغ مصوبات ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت

4. ایجاد هماهنگی بین ستاد کشوری، معاونت ها و ادارات ذیربط وزارت بهداشت و دانشگاه ها ودانشکده های پزشکی سراسر کشور در اجرای برنامه

5. برقراری تعامل با سایر قوا و دستگاه‌های اجرایی مرتبط (خصوصا مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان‌های بیمه‌گر)

6. بازنگری، تعدیل و ارتقای برنامه‌ها

7. نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها و تخصیص اعتبارات هریک از برنامه‌های تحول

8. تشکیل کمیته های فنی

9. سایر وظایف مندرج در دستورالعمل های برنامه تحول نظام سلامت

توفیق روز افزون جنابعالی را از خداوند متعال خواستارم.

کد خبر 393603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha