همشهری آنلاین: توئیت حسین انتظامی درباره جانشین خود در معاونت مطبوعاتی، با واکنش فعالان سیاسی-فرهنگی درخصوص عملکرد او در معاونت مطبوعاتی مواجه شد.

  • صادق خرازی، سفیر و معاون پیشین نمایندگی ایران در سازمان ملل: 

مدیریت حسین انتظامی از جهات مختلف قابل تقدیر است. این دوره را باید دوران احیاکننده شأن و موقعیت خاص معاونت مطبوعاتی نامید؛ انتظامی با تمام توان خود و با نگاه پیشرو و نوگرای خود تلاش کرد، شأن تازه‌ای به معاونت مطبوعاتی ببخشد. بزعم اینجانب می‌توان این دوره از معاونت مطبوعاتی را دوران ‌مدرن شدن این معاونت نامید.

در بحث توجه به قرآن و مبانی دینی، اقدامات شایسته ای صورت گرفته که تسهیل در صدور مجوزهای رسانه ها و مطبوعات قرآنی و توسعه رسانه های دینی از جمله سیاست های مبارک این دوره معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است که بسیار قابل تقدير است و باید استمرار یابد. چراكه نشان از پیام حقیقت طلبی و گام برداشتن مدیریت مطبوعات و رسانه ها درخصوص ترويج فرهنگ كتاب الله داشته و دارد.

  • حمیدرضا آصفی، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه :

حسین انتظامی به شدت اخلاق‌محور و با صبر و حوصله مثال‌زدنی و بسیار خلاق است که اقدامات شایسته ای در دوران مدیریتش انجام داد؛ تسریع در امر واگذاری مجوزها، الکترونیک کردن آن‌ها و پرهیز از تطویل در پروسه این امر مهم، شفافیت در پرداخت یارانه مطبوعات به گونه‌ای که عدالت و ضابطه جایگزین رابطه شد و فعال‌تر کردن دیپلماسی رسانه‌ای تبادل هیات‌های رسانه‌ای با کشورهای مختلف و استفاده از ظرفیت گسترده رسانه‌ها در تأمین منافع ملی. از جمله مهمترین اقدامات او در این دوره معاونت مطبوعاتی بود.

نام حسین انتظامی برای ذهن من با چند چیز گره خورده است. یکی مطبوعات و رسانه‌ها، دیگری مدیریتی سختکوش و توانا.

به قول جناب حافظ: "که یمن همت او کارهای بسته گشاد"

گرچه جهان رسانه های کاغذی در مقابل جهان رسانه های جدید رنگ باخته است اما او به جایگاه هر یک از اینان به تدبیر و مدیریت درست وقوف دارد. امیدوارم این عزیز ارجمند هر کجا هست و می رود نامش و کارهایش به نیکی به سرانجام رسد که تاکنون رسیده است.

در دوره معاونت مطبوعاتی دکتر حسین انتظامی، هم مطبوعات و هم رسانه های آنلاین در حوزه سینما بسیار گسترش و توسعه یافت. به نظرم این توسعه مطبوعات سینمایی، مرهون نگاهی بود که موانع را برمی داشت و تلاش می کرد تا سازو کارهای تسهیل امور را برای اصحاب مطبوعات فراهم کند. نگاه مدیریتی او رفع موانع فعالیت رسانه‌ها بویزه رسانه‌های تخصصی بود و می توان دوره مدیریت انتظامی را دوره گسترش چشمگیر رسانه های سینمایی دانست؛ خصوصا در عرصه رسانه های آنلاین موفقیت های خوبی برای اطلاع رسانی سینما به وجود آمد.

  • احمد حکیمی پور، دبیر کل حزب اراده ملت ایران

دوره معاونت مطبوعاتی حسین انتظامی را باید دوره مدیریت نظم و قاعده مندی دانست.
انصافا در این دوره درخصوص ساماندهى رسيدگى به تقاضا ها و صدور مجوزها اقدامات خوبی انجام شد. سرعت و دقت لازم در حوزه صدور مجوزها را یکی از ویژگی های موثر در دوره مديريت انتظامی می دانم. از سوی دیگر ویژگی های این دوره معاونت مطبوعاتی را نظم وترتيب كار، عدم سردرگمى ارباب رجوع و تعيين تكليف روشن كارها و درخواست ها می دانم که دراين دوره بسيارخوب بود.

دوره حسین انتظامی را باید دوره با برنامه معاونت مطبوعاتی دانست. چراکه او به خوبی همه اجزاء مطبوعات را می شناسد. خیلی از معاونان مطبوعاتی پیش از او این مقدار شناخت را نداشتند و لذا برنامه ای برای تحول نداشتند. یکی از بزرگترین دستاوردهای دکتر انتظامی را باید، شفاف سازی دانست. تا قبل از حسین انتظامی کسی نمی دانست و نمی توانست از نظام شفاف سازی در مقدار پرداخت یارانه ها حرفی داشته باشد. شفاف سازی در یارانه های مطبوعات و قاعده مند شدن آن مدیون اقدامات درست و دقیق حسین انتظامی بود. من معتقدم نه تنها این کار بلکه تعداد کارهای نوآورانه حسین انتظامی در دوره مدیریتی اش بسیار بوده است. برخی کارهای او برای مطبوعات را در اینده باید مورد توجه قرار داد.

آنچه در نگاه من ارزشمند است، توجه حسین انتظامی به پیشکسوتان مطبوعات بود. او در چند و چون مدیریتی خود، پیران و پیشکسوتان گوشه نشین را به فراموشی نسپرد. سراغ بسیاری رفت و در هر زمانی که توانست به شیوه هایی غیرمنتظره به یادکرد پیشکسوتان مطبوعات پرداخت.

کد خبر 393403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha