همشهری آنلاین: گارد ساحلی آمریکا لاکپشتی دریایی را از میان دامی غیرعادی و غیرقانونی نجات داد: بسته‌های پلاستیکی حاوی کوکائین که با طناب به یکدیگر بسته شده‌بودند.

براساس گزارش ساينس الرت،‌به نظر مي‌آيد اين لاكپشت در ميان محموله قاچاقي كه ارزشي برابر 53 ميليون دلار داشت به دام افتاده بود و طنابي كه براي بسته‌بندي آن مورد استفاده قرار گرفته‌بود به دور لاك و باله‌هاي لاكپشت پيچيده و به بدن او آسيب وارد كرده‌بود.

احتمالا اين بسته بزرگ در زمان فرار قاچاقچيان و پس از ديدن گارد ساحلي به درون آب پرتاب شده‌است. گارد ساحلي نيز در زمان بررسي زباله‌هاي شناور روي آب در 19 نوامبر 217 موفق به كشف اين لاكپشت بينواي كله‌سنگي شد،‌ درحالي كه در ميان 26 بسته كوكائين به وزن 800 كيلوگرم به دام افتاده بود.

وزن بسته‌ها و طناب باعث شده‌بود روي گردن و باله‌هاي لاكپشت زخم‌هايي ايجاد شود. گارد ساحلي پس از بريدن طناب‌ها لاكپشت را به آرامي رها كردند و طناب 23 متري كه از آن براي به هم متصل كردن بسته‌ها استفاده شده‌بود را نيز جمع‌آوري كردند تا موجود دريايي ديگري به دام آن نيافتد.

از آنجايي كه قاچاق كوكائين به آمريكا معمولا از مسير دريا و از كلمبيا، ونزوئلا و جمهوري دومنيكن صورت مي‌گيرد، گارد ساحلي با گشت‌هاي منظم مسير‌هاي دريايي را زير نظر مي‌گيرند. اكنون به نظر مي‌آيد قاچاق كوكائين در كنار ديگر مضراتي كه دارد،‌به بلاي جان لاكپشت‌هاي دريايي نيز تبديل شده‌است، جانداراني كه درحال حاضر در گروه آبزيان در معرض انقراض قرار دارند. سالانه صدها لاكپشت دريايي به دليل به دام افتادن در ميان زباله‌هاي پلاستيكي جان خود را از دست مي‌دهند.

کد خبر 393384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha