همشهری آنلاین: نتایج یک بررسی‌ نشان می‌دهد: تغییرات اقلیمی مخرب باعث می‌شود تا سال ۲۱۰۰ تعداد قابل توجهی مهاجر وارد اروپا شوند.

تغییرات اقلیمی تعداد بسیاری مهاجر را روانه اروپا می‌کند

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده ‌است: در صورتی‌ که روند فعلی ادامه پیدا کند تغییرات اقلیمی موجب می‌شود تعداد مهاجرانی که برای پناهنده شدن وارد اروپا می‌شوند افزایش بسیاری پیدا کند.

کارشناسان اظهار کردند: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بر اساس روند فعلی آب و هوایی و جدا از فاکتورهای سیاسی و اقتصادی، تعداد مهاجرانی که تلاش می‌کنند تا پایان این قرن در اروپا مستقر شوند افزایش سه برابری پیدا کند همچنین حتی اگر تلاش‌ها برای کنترل گرمای جهانی با موفقیت انجام شود تعداد تقاضای پناهندگی یک چهارم بیشتر می‌شود.

محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک گفت: اروپا شاهد افزایش تعداد افرادی خواهد بود که کشورهای خود را ترک و به این منطقه فرار می‌کنند.

تغییرات اقلیمی به افزایش موارد خشکسالی، سیلاب، موج گرما، طوفان‌های شدید و سطح آب دریاها منجر می‌شود. این تاثیرات باعث می‌شود در بخش کشاورزی در تمامی نقاط جهان از جمله آفریقای سیاه و بخش‌هایی از آسیا مشکلاتی ایجاد شود همچنین این تاثیرات در اروپا احساس خواهد شد.

در دهه اخیر تعداد مهاجرت‌ها به اروپا افزایش چشمگیری یافته که بیشترین دلیل آن جنگ در سوریه و ناآرامی‌ها در آفریقای شمالی و خاورمیانه بوده‌ است.

کد خبر 393375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha