یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سامان قدوس در ۳ نوامبر ۱۹۹۳ از پدر و مادری ایرانی در شهر مالمو در سوئد متولد شد. والدین او اهل خوزستان هستند. وی هم‌اکنون در پست هافبک هجومی برای باشگاه برنتفورد در لیگ برتر انگلستان توپ می‌زند.

سامان قدوس

سامان قدوس بازیکن ملی‌پوش ایرانی است که تا قبل از دعوت توسط کارلوس‌ کی‌روش کمتر فوتبال‌دوست ایرانی او را می‌شناخت  از پدر و مادر خوزستانی است که از سادات گوشه دزفول می‌باشند.

سامان که تجربه بازی در سه تیم سوئدی را داشت در چهارمین انتخاب به تیم اوستر شوندس پیوست در بازی‌هایش در همین تیم بود که مورد توجه سرمربیان دو تیم ملی ایران و سوئد قرار گرفت و از سوی هر دو دعوت شد اما او تصمیم گرفت برای تیم ملی ایران بازی کند.

سامان تا قبل از دعوت از سوی کارلوس‌ کی‌روش، در دو بازی دوستانه تیم ملی سوئد هم بازی کرده بود.

وی اولین بازی خود برای تیم ملی ایران را ۱۳ مهر سال ۱۳۹۶ در مسابقه دوستانه مقابل توگو انجام داد.

پس از پایان فصل ۲۰۱۷–۲۰۱۸ سامان قدوس مذاکراتی با باشگاه هوئسکا داشت اما در نهایت به آمیان فرانسه پیوست. در فصل اول حضور قدوس در آمیان و با بازی‌های نسبتاً قابل قبول قدوس آمیان نتایج نسبتاً ضعیفی گرفت. اما سامان در این تیم توانست گل ماندن در سطح اول لیگ فرانسه را بزند و باتوجه به امار چهار گل و چهار پاس گل در هشت گل آمیان تأثیر مستقیم داشته که می‌توان او را بهترین بازیکن فصل آمیان از لحاظ آمار دانست و همچنین در بازی سرنوشت ساز آخر آمیان توانست بهترین بازیکن میدان برای چندمین بار شود.

در اوایل فصل ۲۰۱۹–۲۰۲۰ سامان قدوس و تیم سابقش یعنی اوسترشوندس به علت شکایت هوئسکا جریمه و محروم شدند، که طبق رای دادگاه قدوس ۴ ماه از حضور در مسابقات محروم شد و اوسترشوندس نیز از ۲ پنجره نقل و انتقالات محروم و به پرداخت ۴ میلیون یورو محکوم شد. دلیل محرومیت وی این بود که قدوس پس از آنکه با باشگاه هوئسکا قرارداد رسمی بسته بود قرارداد دیگری با باشگاه آمیان امضا کرده بود.

کمی پس از اتمام دوران محرومیت، سامان قدوس دچار مصدومیت شد و باز هم‌زمان زیادی را از میادین دور بود. او پس از رها شدن از بند مصدومیت دقایق کمی بازی کرد اما توانست یک گل حیاتی در بازی مقابل مارسی به ثمر برساند و یک امتیاز حیاتی نیز برای تیمش به ارمغان آورد، هرچند که این از سقوط تیمش جلوگیری نکرد زیرا با توجه به ویروس کووید ۱۹ سازمان لیگ فرانسه لیگ را بعد از دو بازی هفتهٔ ۲۹ لیگ را مختومه کرد و تیم آمیان به لیگ دسته دوم فرانسه سقوط کرد. وی اولین ایرانی لیگ فرانسه بود.

در فصل ۲۰۲۰–۲۰۲۱ سامان در آخرین روزهای فصل نقل و انتقالات به صورت قرضی و با قراردادی یک ساله به باشگاه فوتبال برنتفورد انگلستان پیوست. برنتفورد توانست در مرحله پلی اف به لیگ برتر صعود کند تا در فصل بعدی لیگ برتر دو نماینده داشته باشد. قدوس در این فصل ۴۹ بازی برای تیم برنتفورد انجام داد که حاصلش چهار گل و چهار پاس گل بود.

شناسنامه حرفه‌ای

  • نام کامل:  سید سامان قدوس
  • زادروز: ۶ سپتامبر ۱۹۹۳ ‏(۲۸ سال)، ۱۵ شهریور ۱۳۷۲
  • زادگاه: مالمو،سوئد
  • قد: ۱٫۷۷ متر (۵ فوت ۱۰ اینچ)
  • پست: هافبک هجومی/وینگر راست
  • باشگاه کنونی: برنتفورد
  • شمارهٔ پیراهن: ۱۴

باشگاه‌

تعداد گل داخل پرانتز و تعداد بازی در سمت راست آن

  • ۲۰۱۶–۲۰۱۸    اوسترشوندس    ۶۵    (۲۷)
  • ۲۰۱۸–۲۰۲۱    آمیان    ۳۴    (۵)
  • ۲۰۲۱-    برنتفورد    ۴۸    (۴)

تیم ملی 

  • ۲۰۱۷    سوئد    ۲    (۱)
  • ۲۰۱۷-   ایران    ۳۱    (۲)

*آخرین بروزرسانی ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

کد خبر 393350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha